... 1930'lu yıllarda, savaş öncesi Nazizm, Almanya'da bir kalkınma sağlamış gibi görünüyordu ama esasen daha savaşın öncesinde, geleceğin felaketini hazırlamışlardı. Kendi açılarından bile bir felaketi hazırlamışlardı. Savaşı kazansalar bile yenileceklerdi, çünkü kendi insanlarını harcamışlardı. Bu sistem yürümezdi. Bırakın demokratik açık toplum sistemlerini, totaliter rejimlerde bile hiçbir rejimin hiçbir ülkenin ilanihaye (sonsuza dek) adam harcama hakkı yoktur. İşler eninde sonunda geriler, alt üst olur.