Okumak sistematik bir iştir. Rastgele, sağdan soldan okumak elbette bir okuma zevki verir ama zevk verdiğiyle kalır; bilgi haznenize pek bir şey eklemez. Bu yüzden okumanın, tıpkı dil öğrenmek gibi sistemle yapılmasını tavsiye ediyoruz.
Tarihi, edebiyat tarihini, sanat tarihini, mimariyi kaynaklardan, mümkün olduğunca çapraz okumalar da yaparak öğrenmek gerekir. Belli bir sıra gözetilirse daha da iyi olur. Çünkü bugün, zamanımız düne göre daha değerli halie gelmiştir.
Bir kitabı doğru zamanda ve doğru yerde okumak şüphesiz insana fazladan zaman kazandırır.