Tabiatın, yaratılışın yeraltına mahkûm ettiği bir takım enerji kaynakları son bir buçuk asırda dünya yüzüne fırladı ve bizim işimizi kolaylaştırdı. Ticaretimizi, üretimimizi artırdı. Öbür yandan bunun neler yarattığını neden hesaba katmıyoruz? Neticede göğü deldik işte! Yanan her tankerin çıkardığı duman gök tabakalarına, atmosfere ne kadar tesir ediyor; hesap bile edemiyoruz. Bunları bilmek istemiyor gibiyiz. Gemilerden denizlere dökülen yakıt nelere yol açıyor? O petrolün yan ürünleri başımıza ne dertler saracak? Neredeyse kıta büyüklüğünde çöplükler okyanuslarda geziniyor. Balıklar zehirle besleniyor. Tedbir alınmazsa sonumuzu getireceğiz. Tabiatta bütün mahlukat var olur ve yok olur ama bunu bir trajedi halinde yaşamanın bir manası var mı? İnsanlar sorunu illa bir çözülmezlik ve bir drama çevirmek zorunda mı? Bu çok önemli bir konudur. Bunları eğitimle, davranışla nasıl, ne kadar engelleyebiliriz? Mutlaka üzerinde düşünmeliyiz...
Sayfa 271 - Kronik Kitap, 1. Baskı, Şubat 2022·Kitabı okudu
Doğadaki Tahribat
·
69 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.