Puan vermedi·816 syf.··
2022 52. kitabı
·
28 günde okudu
·
Okunma: 04 Eylül 2022 03:45
Stanford Deneyi'nin Mimarı Philip Zimbardo'nun, Kötülüğün Psikolojisini ele aldığı harika ve uzun kitabından herkese merhabalar. :) İnsanlar mı kötüdür yoksa sistem mi insanları kötülüğe yöneltir? Bir lider, nasıl olur da bütün bir halkını soykırım yapmaya ikna eder? Evinde bıçak kullanamayan bir genç, nasıl olur da askere gidince seri katile dönüşür? Sıradan hatta iyi insanların kötülük yapmasının gerçek sebebi neydi? Suçu toplum mu yaratır yoksa suçlu mu? İnsanlar ya da ülkeler neden sürekli uğraşacak, alt edecek bir düşman arayışı içindedirler? İçerisinde, yukarıdaki soruların göreece cevaplarını ve diğer birçok sosyal psikoloji davranışlarını barındıran, aynı zamanda tarihi olayları ve olayların başrollerinin de görüşlerine yer verildiği bu güzel kitapta, bazı fotoğraflar bana bile ağır geldi. Kitap hakkındaki tek yorumumu Sebahattin Ali'den çalmak istiyorum; "İçimizde şeytan yok... İçimizde aciz var... Tembellik var... İradesizlik, bilgisizlik ve bunların hepsinden daha korkunç bir şey: hakikatleri görmekten kaçmak itiyadı var..." Düzeltme: Zimbardo'nun deneyine ilişkin eleştirel bir eser okumak için : Çoğu İnsan İyidir
Psikoloji
Şeytan EtkisiPhilip Zimbardo · Say Yayınları · 2017235 okunma
·
1.171 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.