8/10
·304 syf.··
Beğendi
·
2022 24. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 05 Eylül 2022 14:09
Bu kitap için "Herkes öldürür sevdiğini." desem de karakterimizin sevgi değil, saplantı beslediğini düşünüyorum. Belki, herkes için sevmek farklıdır. Herkesin sevgiye bakış açısı farklıdır. Bir de ulaşılması imkansız olan birşeyi sevmek vardır ki bu tutkuya sahip olabilmek için hayaller kurarsın. Bir gün eline çok iyi bir fırsat geçer ve parayı kullanarak bu rüyayı gerçeğe çevirmek istersin. Hayattaki tek amacın bu olur. Para, insanı kötülüğe sürükler derler ya bu kitapta onu da yaşıyoruz. Kitaptaki Ferdinand adlı karakterimiz de piyangoyu tutturup para kazandıktan sonra onun için ulaşılmaz olan sevdiği kız Miranda'yı kaçırmayı ve onu bir eve kilitlemeyi amaç ediniyor. Miranda'nın Ferdinand için imkansız olması ise onun kendine göre daha üst sınıf bir toplumsal değerde gözükmesidir. Babasını ve annesini küçük yaşlarda kaybetmiş olan Ferdinand, halası tarafından büyütülmüş bir memurdur. Ölü kelebek koleksiyonu yapıyor. Görünüş olarak masum, iyi ve zayıf karakterli. Kitabın büyük bir kısmını onun gözünden okuyoruz. İsterseniz bu Ferdinand'a sapık deyin, ister deli, ister sevdalı. Bence yazar bunu okuyucuya bırakmış. Ferdinand imkansıza sahip olmak istiyor. Kaçırdıktan sonra Miranda'ya iyi davranmaya çalışıyor. Fakat sanki onu bir nesne gibi görüyor. Duygularını, hislerini önemsemiyor. Tabi hapise attığın kadına ne kadar iyi davranırsan davran, onun özgürlüğünü elinden aldığın için bu ne kadar iyi olabilir ki. Miranda'da bir zaman sonra onun için ölü bir kelebek oluyor aslında. Miranda entelektüel, zeki ve güzel bir kızdır. Miranda'nın genel olarak hayata karşı düşüncelerini beğendim. Miranda'nın gözünden baktığımızdaysa özgürlüğü için nelerden vazgeçebileceğini, ölmemek için nasıl fedakarlıklarda bulunabileceğini görüyoruz. Fakat ona bu kadar aşık olan Ferdinand'ın aşkına inanamadı. Çünkü onun kafasındaki aşk farklıydı.Onu cahil olarak görüyor ve aslında yardım etmeye de çalışıyor.Yine de onu anlamaya çalıştı. Ne kadar iyi, masum gözüksede Ferdinand'ın hep bir karanlık tarafı vardı onun gözünde. Sonuna kadar onun elinden kurtulmak için umutla denedi taa ki ölü bir kelebek olana kadar... Psikolojik gerilim olan bu romandan üst sınıf-alt sınıf toplumsal ayrışma anlatılırken, tutkunun ve paranın insanı sürükleyebileceği durumlar göz önünde bulundurulmuş. Özgürlük, iktidar olma arzusu, teslim olma gibi kavramların üzerinde durulmuş. Ailenin bir insandaki önemi vurgulanmış. Farklı bakış açıları kazandıran bu kitaptan belki rahatsız da olabilirsiniz. Çünkü bir insanı, nesne gibi görmek deliliktir. İlginç bir romandı.
KoleksiyoncuJohn Fowles · Ayrıntı Yayınları · 202410,9bin okunma
·
234 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.