İlber Hocanın bilgisi deneyimi donanımına bir eleştirim olamaz, bu kitapta yaşam deneyimi ile motive olmak model almak hevesiyle başladım. Ancak yetersizlik ve otekilestirilen aciz insan etiketiyle kitaptan uzaklaştım. Bilgi ile bilgelik farklı olduğunu düşünüyorum .. Yaşam deneyimi vermek için öncelikle insanın değerli olduğunu kabul etmek gerekir diye dusunuyorum .. Kesinlikle kullandığı dil sorulan soruya uygun cevap vermemesi beni uzaklaştırdı. Beğenmedim sonlara doğru hızlı okudum .. bilgi var ruh yoktu ..