Puan vermedi·64 syf.··Beğendi
· Fatma Aliye, 1900 yılında yazdığı eserinde farklı kadınlıkları ve erkeklikleri ele alarak, evlilik kurumunu, aile içi şiddeti sorgular; aşk üzerine felsefi bir tartışma yürütür. Kadınların insanca yaşamalarının yolunun ekonomik özgürlük ve eğitimden geçtiğine vurgu yapar. Kitabın yazılmasının üzerinden geçen onca yıla rağmen maalesef değişen pek de bir şey olmaması üzücüdür.