·80 syf.··Beğendi
···Okunma: 18 Eylül 2022 21:35 Hepinize selamlar Yeni bir inceleme ile karşınızdayım. Bu sefer ki incelemem ise hikâyeleriyle meşhur Stefan Zweig 'in eserlerinden biri olan "Olağanüstü Bir Gece" den...
Kitapta geçen baş karakterimiz en başlarda rahat bir yaşam sürdürürken bir anda başına gelen olaydan ötürü hissizleşir ve duygularını yitirir. Sonrasında kendinin farkına varır ve bunu kötüye kullanarak bir suç işler. Ardından Yaptıklarının farkına varır ve pişmanlık duyar eski halini hatırlayıp üzüntüye kapılır ve en doğru şekilde insanlari mutlu etmeye ve onların mutluluklarına sebep olmaya çalışır. Kendisi de bundan sevinç ve mutluluk duyunca yaptığının doğru olduğunun farkına varır. Bu kadar basit ve kolay bir şekilde insanların mutlu edildiğine şaşırır. Sonrasında hep böyle kalmak ve insanları mutlu etmek ister.
Kısaca hissiz ve duygusuz bir insandan -kitapta da geçen- açlıkla bir vitrini seyreden birinin bakışlarının kendini kahrettiği bir duyguya sahip olan ve ruhani bir uyanışa sahip bir şekilde yaşamına devam eden birine dönüşür.
Son olarak kitaptan bir alıntı bırakıp gitmek istiyorum... (Kitabın son sözleri)
"Bir kez kendini bulmuş olan kişinin bu yeryüzünde yitirecek hiçbir şeyi yoktur artık. Ve bir kez kendi içindeki insanı anlamış olan bütün insanları anlar."