Merhabalar
Yazarın daha önce #anayurtoteli kitabını okudum ancak kronolojik okumak isterseniz siz aylak adamı daha önce okuyabilirsiniz.
Kitap Kış, İlkyaz,Yaz ve Güz isimleriyle 4 bölümden oluşuyor.
Baş kahramanın adı da bir hayli ilginç: Bay C.
Yani adını sen koy.....Gerisini sen tamamla.
Bay C'nin değişik zamanlarda aşık olduğu Ayşe ve Güler...
Kadın kahramanlar birbirinin zıttı adeta.
Biri içine kapanık biri dünyayla barışık..Biri daha hanım hanımcık diyebileceğimiz diğeri ise uçarı...
Bay C ikisini de sevmiştir ama aşırı bağlanamamıştır.
İçindeki o anlamsız boşluk hiç kapanmaz.. Hâliyle mutluluğu da yakalayamaz.
Bay C.'nin melankolik, yalnızlık hissi zirvede..
Yazar sanatsal kurgu açısından Aylak Adamı daha acemi görür.
Aynı zamanda Zebercet ile Bay C. benzer olarak hastalıklı,mutsuz, yalnız tiperdir.
Bay C. 'nin de ,Zebercet gibi ,sık sık çocukluğuna inilip travmalarınin sebepleri geçmişte arandığı Freudçu yaklaşım sergileniyor.
..
İnsanın bir tutamağı olmalı.
Dünyada hepimiz sallantılı ,korkuluksuz bir köprüde yürür gibiyiz.
Tutunacak bir şey olmadı mı insan yuvarlanır. Kimi zenginliğine tutunur, kimin müdürlüğüne, kimi işine, kimi sanatına... Çocuklarına tutunanlar vardır. Herkes kendi tutamağının en iyi en yüksek olduğuna inanır.
..
Oğuz Atay bu satırlardan etkilenerek "Tutunamayanlar" eserini yazmıştır.
Zor bir okuma olması değerli bir eser olmasına engel değil..
Merak edip okuyacaklara keyifli saatler dilerim.
...
Bence insanın adı, onunla en az ilgili olan yanıdır. Doğar doğmaz, o bilmeden başkaları veriyor. Ama yapışıp kalıyor ona. Onsuz olamıyor...
...
İnsanları yalan söyledikleri zaman dinlemeyi severim.
Olmak istedikleri , olamadıkları "kişi"yi anlatırlar.
...
Olanla yetinerek, aramadan, düşünmeden yaşanılsın diye yaratılmış bir dünyada ,yalnızdı...