Merhaba Ağrı Dağı, ben geldim.
10/10
·124 syf.··
Beğendi
·
2022 15. kitabı
·
28 saatte okudu
·
Okunma: 08 Ekim 2022 18:49
Yaşar Kemal'den okuduğum ilk kitap "Ağrıdağı Efsanesi" oldu. Yakın zamanda ilk kez Aytmatov okumuş ve "okumakta neden bu kadar geç kaldım?" diyerek kendime kızmıştım. Şimdi aynısını "Yaşar Kemal" için de söylüyorum. "Neden bu kadar geç kaldım?" Havasını, suyunu, doğasını, dağını, taşını bildiğim bir coğrafya Ağrı Dağı ve çevresi. Dört yıl boyunca, her sabah Ağrı Dağına bakarak güne başlayıp, her akşam yine Ağrı Dağına bakarak günü bitirdim. Bazen bulutlanır kaçardı sanki bizden, bazen bütün yüceliği ile sergilerdi kendini. Yine bakabilsem, görürdüm Ahmed'in Ağrı Dağının tepesine yaktığı ateşi. Ah o Ağrı Dağı, ah o masum ve güzel yıllarım. Kitap vesilesiyle özlemini çektiğim o coğrafyaya da bir kez daha gitmiş oldum. Sahte ve bir kıvılcım gibi yanıp sönen aşkların devrinden, o günlerin güzel aşklarına gitmek, kitabı okurken küçük bir dünya kurmamı sağladı. Ama insanın içinde en ufak bir şüphe olunca, en güzel duyguları bile nasıl kirlettiğini, nasıl yok ettiğini gördüm kitapta. Gülbahar kadar kırıldım, insan olan nasıl kırılmaz ki zaten? Yazık oldu dedim okurken, çok yazık oldu. Bazen her türlü fedakarlığı yaparsın ama elde ettiğin tek şey koca bir hiç olur, bunu da tekrardan anlamış oldum. Okurken dikkatimi çeken bir cümle vardı: "sen Osmanlı olmuşsun." Açıkçası üstüne biraz araştırma yapmamı teşvik etti bu cümle. Kitap hakkında detaylara inmeden, genel olarak bunları söyleyebilirim. Kitabı okurken "Ağrıdağının Öfkesi" ezgisini de muhakkak dinleyin derim. Eğer siz de benim gibi henüz "Yaşar Kemal" okumamış iseniz, mutlaka ilk fırsatta okuyun. "Ağrıdağı Efsanesi" ise ruhunuza çok iyi gelecek. Keyifli okumalar.
Ağrıdağı EfsanesiYaşar Kemal · Yapı Kredi Yayınları · 202536,2bin okunma
··
276 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Bir kitap bu kadar mı güzel yorumlanır, insanı cezbeden alıp okuma isteği doğuran bir inceleme olmuş, teşekkürler tavsiye için 🙏🏻
Mehmet Emin Akın
Gönderi Sahibi
Rica ederim. Kendimce bir kaç cümle ile anlattım, beğenmeniz mutlu etti. 😊