Bir geçmişe gidiyorum, bir kendi zamanıma geliyorum. Savaş yılları... Ne kadar zormuş. Savaş ilânında eli kalem tutan erkek çocukların kendilerini cephelere yazdırması. İnsanların apar topar evlerinin, yurtlarında göç etmesi. Sahi, toprağını bırakıp gitmek nasıl bir şey? İliklerime kadar hissettiğim mücadele ruhu... Diğer yandan hali tezgâlarındaki kızların halı dokumaları... İlmek ilmek işlenen motifli İran halıları. İran' ın göz alıcı tasvirleri. Hep merak etmişimdir İran coğrafyasını. Tarihi yapıyı bozmamak için bir şehrinde gökdelen yokmuş. Tebriz, İsfahan, Rey ... Yüzyılları dolaşıyoruz. Okumaktan büyük zevk aldım. Çok teşekkür ederim.