Stefan Zweig Klasiği
10/10
·72 syf.··
Beğendi
·
2022 65. kitabı
Yine elime aldım, ikinci okuyuşum.. Güzel eserlerden. Stefan Zweig betimlemelerini çok seviyorum. Fazlasıyla akıcı ve tabi duyguları geçirmesi ara ara yüksek çıkışları -ki bu çıkışlardan en çok etkilendiklerim alıntılarda- muhteşem idi. Askerden kaçan bir adamın uzun aradan sonra bir gün o çağırma celbini aldığında karısıyla olan duygu dolu konuşmaları ile karşılaşıyorsunuz. Aslında amaç askerden kaçmak değil tıpkı bizler gibi savaş istemeyen o iki hassas insan arasında vicdan muhasebesi.. İnsanları öldürmek istemediğini söylüyor, ve sistem ise mecbur olduğunu... Tavsiyemdir okuyunuz...
İnsan ve Duygular
MecburiyetStefan Zweig · Venedik Yayınları · 201975,1bin okunma
·
127 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Bahsettiğin mecburiyeti; daha uzun bir süreçte hazin sonuçlarıyla beraber anlatan Toprak Ana kitabını öneririm. Vicdan muhasebesinden ziyade, savaşın insan ve çevresi üzerine etkisine odaklanıyor.
Elly
Gönderi Sahibi
Teşekkürler hocam. Bakayım 👌