Çok güzel bir kitap. Edebiyatla ilgilenenlere kesinlikle tavsiye ederim. 1936-1950 arasında Orhan Veli ile yapılan mülakatlar, söyleşiler var kitapta. Kitabın sonunda da O.Veli'nin ölümünden sonra 1951'de Varlık'ta yayımlanmış bir konferans metni var. Konferans tabii ki şiirle ilgili. Diğer metinler, yani çeşitli dergilerde yayımlanmış mülakatlar da yine Orhan Veli'nin edebiyatımız, şiirimiz ve kendi şiiri üzerine görüşlerini içeriyor. Şairlerimizle ilgili değerlendirmeleri, vezin ve kafiyeye bakışı, şiir ve nazım üzerine düşünceleri...Hepsini bu mülakatlardaki sorulara verdiği cevaplarda görüyoruz. Kitaptaki en sevdiğim yazı 15 Şubat 1949'da Yaprak'ta yayımlanmış olan "Aramızda Bir Konuşma: Şiirde Aydınlık" adlı yazı. Sabahattin Eyüboğlu ve Garipçiler şiir üzerine aralarında konuşuyorlar. Ben kitabı sevdim ama şunu da belirtmem gerekir ki edebiyatın teknik yönüyle, nazariyeyle(yani edebiyat teorisiyle) ilgili değilseniz belki siz benim kadar beğenmeyebilirsiniz.