Gönderi

Anton Çehov
7.3/10 · 44 okunma
12 görüntüleme
Berru Baştuğ okurunun profil resmi
çöplükte ağlayan martıların hikayesi mi?
Taha BAŞTUĞ okurunun profil resmi
Bittida en morgon innan solen den brann innan fåglarna började sjunga bergatrollet friade till fager unger Sven hon hade en falskeliger tunga Herr Mannelig, Herr Mannelig troloven I mig? för det jag bjuder så gärna I kunnen väl svara endast ja eller nej om I viljen eller ej? Eder vill jag giva de gångare tolv som gå uti rosende lunde aldrig har det varit en sadel uppå dem ej heller betsel uti mun Herr Mannelig, Herr Mannelig troloven I mig? för det jag bjuder så gärna I kunnen väl svara endast ja eller nej om I viljen eller ej? Eder vill jag giva de kvarnarna tolv som står mellan Tillö och Tärnö stenarna de äro av rödaste gull och hjulen silverbeslagn Herr Mannelig, Herr Manneligtroloven I mig?för det jag bjuder så gärna I kunnen väl svara endast ja eller nej om I viljen eller ej? Eder vill jag giva ett förgyllande svärd som klingar utav femton gullringar och strida huru I strida vill stridsplatsen skolen I väl vinna Herr Mannelig, Herr Mannelig troloven I mig? för det jag bjuder så gärna I kunnen väl svara endast ja eller nej om I viljen eller ej? Eder vill jag giva en skjorta så vit den bästa I lysten att slita inte är hon sömmad av nål eller tråd nej virkad av silket det vita Herr Mannelig, Herr Mannelig troloven I mig? för det jag bjuder så gärna I kunnen väl svara endast ja eller nej om I viljen eller ej? Sådana gåvor jag toger väl emotom du vore en kristelig kvinna men nu så är du det värsta bergatroll av Näckens och Djävulens stämma Herr Mannelig, Herr Mannelig troloven I mig? för det jag bjuder så gärnaI kunnen väl svara endast ja eller nej om I viljen eller ej? Bergatrollet ut på dörren spranghon rister och jämrar sig sårad Hade jag fått den fager unger Sven så hade jag mistat min plåga Herr Mannelig, Herr Mannelig troloven I mig? för det jag bjuder så gärna I kunnen väl svara endast ja eller nej om I viljen eller ej?
3 sonraki yanıtı göster
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.