Bu kitap ile karşılaşmak zamanı çarptı yüzüme. İlk okuduğumda lise üçe giden ve Ankara'ya sadece akrabalara gelen biriydim. Şimdiyse Ankara'yı iki senedir yaşayan ve hayatıma katan birisiyim. Çok fazla şey kaybettim ve bambaşka şeyler kazandım.Maneviyatını bir kenara bırakalım, incelemeye geçiyorum.
*
Çocuk bakışından gerçekliğe akışı çok net fark ediyor insan. O çocuk saflığını dublajı bilmeyip aktörlerin kendi dillerini konuştuklarını zannetmelerinde çok yoğun hissettim. Özdeşim kurdum o karakterle. Bunları geçip kitabın gerçekliğinin insanı nasıl ezdiğine geçeceğim. Irkçılıktan ve savaştan iliklerime kadar nefret ettirdi bana. Şimdi görüyorum da o nefret ettiklerim şimdinin gerçekleri. Sadece yapanlar ve ezilenler farklı. Spoiler vererek heba etmek istemiyorum.Özetle okumayanlara naçizane tavsiyem bu kitabı okumanız. Şimdiden iyi okumalar
*
Üzerinden uzun süre geçmesi sebebiyle detaylı bir inceleme yapamadım malesef.