İlber hocam maalesef bu kitabını beğenmedim sıkılarak okudum ama bir insan geleceğini nasıl kurar adlı kitap akıcıyydı severek okudum Bol bol tavsiye vardı o kitapta . Ama bu kitapta öyle mi senin hayatını okumak istesem zaten vikipedi açar güzelce okurum. Çoğunluk olarak hep kendi hayatından bahsedilmiş . Kitapta Atatürk ile olan bölümü sevdim,okunması gerekn yazar kitap bölümü de güzel ama ben senın hayatını okumak için almadım bu kitabı. Kitapta tavsiye çok az gerisi tonton İlber hocamın hayat hikayesi... Sizlere kitaptan aldıgım tavsiyeleri yazayım güzel sözlerde var.
Yüzünüz her zaman yaşadıklarınızım aynasıdır.,
insan en güzel trende düşünür.
Sakinleştiri okuma yap
Sağlıklı beslen
Becerine uygun mesleği seç
Disiplinli ol sorumluluk al(z kusağı hoca burada size çok giydirmiş haberiniz olsun :) :))
Cografya tarih müzik matematik evet arkadaşlar matematik öğrenin diyor hocamız.
Dil öğrenimin diyor dil. Dil ile kalıplarınızı yıkacaksınız diyor
Okuma ve yazmanın hangi vakitte nasıl olmasından bahsediyor.
Yalnız olun diyor yalnız olmanın yolunu bulun diyor
Tembellik ve miskin olma
İyi bir gezi için püf noktalardan bahsediyor burasıda hoşuma gitti. Artık nasıl gezeceğimi biliyorum :)
Gelelim en önemli tavsiyeye. Hocamız ezbere karsı değil arkadaşlar. öğrenmek için ezberleyeceksin ondan sonra anlayacaksın diyor. Ezbere karsı olanlar biraz sitem edebilir ama önce ezber sonra anla diyor öğrenmenin ezberlemyle oldugunu ve çok iyide bir örnekler veriyor.
Tolstoy Dostoyevski okuyun diyor en çok üzerinde durdugu yazarlar. Ve bizim yazarlardan da örnek veriyor
Çıkardığım tavsiyeler notlar bunlardan ibaret gerisi ise sadece hocamızın hikayesi... Herkese iyi Okumalar