"Ta beşikten mezara dolandırıldığımızı biliyoruz. Yine de yaşamayı sürdürüyoruz. Sen yalnızca inci alıcılarına meydan okumadın, bütün bir yapıya, bütün yaşam biçimine meydan okudun."
Bir Meksika halk hikayesinden esinlenerek yazılmış, çevirisini Tomris Uyar'ın yaptığı bir solukta okunabilecek güzel, etkileyici bir eser. Bulduğu eşsiz inci ile hayatının değişeceğine, yoksulluktan kurtulacağına inanan Kino ve ailesinin hikayesini anlatır Steinbeck. İnsanın açgözlülüğünü, hırsını, doymak bilmezliğini, zalimliği, sömürüyü, yoksulluğu, umutsuzluğu bu kısacık hikayede duru bir şekilde okuyucuya sunar yazar. Hikayeden ötürü keyifli bir okuma olmasa da okuyucuya çok güzel mesajların verildiği ve tavsiye edebileceğim bir kitap oldu benim için.