Okudum bitti
Puan vermedi·584 syf.··
2022 7. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 29 Ekim 2022 19:13
Az önce bitirmiş olmama rağmen ikinci kitabı açıp okuma hevesim kesinlikle yok. Kötü bir okuma deneyimi değildi benim için ama başarısız yönlerini o kadar gördüm ki bir süre sonra tahammül ettiğim bir kitap olmaya çok yaklaştı. Vasat değildi ama tam bir ortalamaydı. - BU KISIMDAN SONRASI SPOILER İÇERİR - Öncelikle, kitapta hemen hemen ilk gördüğümüz şey beş kişilik bir arkadaş ortamıydı. Daha sonra bu arladaşlık ortamı, trajik olması planlanan bir şekilde ikiye düştü. "Trajik olması planlanan" diyorum çünkü yazar ölümleri yazmadan önce karakterleri okuyucuya benimsetmesi gerektiğini ya unutmuştu ya da pek önemsememişti. Tamam Böcek belki ikizlere göre biraz daha güzel işlenmişti ama ikizler çok sığ bir şekilde yazılmıştı. Kitabın konusu zaten bu üç karakter öldürüldükten sonra bir intikam olayına dönüşüyor. Yani ikizlerin ölümü aslında dönüm noktası denilebilecek kadar büyük bir olay. Gelin görün ki bu önemli karakterleri daha birbirinden ayırt edemiyoruz. İkisi resmen aynı kişi. Kitabın içinde de zaten genelde Calo'yu Galdo'dan ya da Galdo'yu Calo'dan sonra ve aynı konu hakkında birbirlerinin konuşmalarının devamı denilebilecek şekilde konuşurken gördük. Bu yazarın en büyük eksikliğiydi bence. Peki Nazca'nın ve Locke'ın evlendirilme meselesi neden vardı? Bir karakterin ayağı taşa bile çarpsa bu olayın büyük veya küçük mutlaka ana konuyla bir alakasının olması gerekir. Nazca'nın ve Locke'ın zorla evlendirilmelerilmeye çalışılmasınınsa kitapta hiçbir alakası yok. Bir gün bu evlilik meselesi açıldı ertesi günse Nazca öldü ve konu olayların gidişatına hiçbir etki etmeden kapandı gitti. Bir de Locke'ın Capa Raza'yı öldürebilmesi çok saçmaydı. Adam bir korsan. Mutlaka dövüş becerileri vardır. Locke'ın ise dövüş konusunda beceriksiz olduğunu az çok biliyoruz. "Aa bak Jean geldi" diyerek Raza'nın dikkatini dağıtıp savaşı kazanması çok saçma değil miydi? Bir yazar olarak çok amatörce bir hareket. Bunun gibi hatalar çok fazla var. Mesela Şahinci çok kolay alt edildi, Capa Raza kitabın asıl kötüsü olduğu halde onu bu yola sürükleyen sebebe çok az ve hızlıca yer verildi. Çok zeki diye bildiğimiz Locke mutlaka o son partiye çağırılırken bir tuzağa sürüklendiğini anlamalıydı. Örümcek neden Locke'la tek başına yüzleşti ve elinde panzehir olduğunu söyledi. Karşındakine geç etki eden bir zehir veriyorsun, düşmanın gayet zinde birisi ve sen yaşlısın. Bu nasıl bir mantık? Yazarı pek araştırmadım. Umarım Locke Lamora'nın Yalanları ilk eserlerinden biridir. Çünkü cidden kitap acemilik kokuyor. Yine de çok kötüydü diyemem.
1000k
Locke Lamora'nın YalanlarıScott Lynch · İthaki Yayınları · 20201,366 okunma
61 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.