Büyük bir umutla başladım okumaya... Okurken biraz zorlandım özellikle ikinci bölümde olaylar bir türlü ilerlemedi, okumak hiç zevk vermedi. Üçüncü bölümde tüm düğümler çözüldü ve öyle hızlı ilerledi ki bitirdiğimde "wuuaa dedim Kitabı okurken en çok şaşırdığım, hiç beklemediğim konu Pip'e yardım eden kişiyi öğrenmek oldu. Yazar bu yanılgı çok güzel işlemiş aksini düşündürmemis hiç. Sonuç olarak okumaktan memnun olduğum sevdiğim kitaplardan biri oldu Büyük Umutlar. Teşekkürler Charles Dickens