"Çünkü ölmüş kişi günahtan özgür kılınmıştır."
10/10
·448 syf.··
2022 62. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 03 Kasım 2022 01:44
Kitabın son 10 sayfasını okumadan önce aklımda detaylı ve güzel bir inceleme yapmak vardı, tıpkı Lordlar ve Varisler'ine yaptığım gibi. Ancak son sayfalar beni şok etmeyi başardı. Yine de bunu deneyeceğim. Kitap muhteşem bir Kabal klasiğiydi. Bazı noktalar "Beni Nagi yazdı" diye bağırıyordu resmen. Bu kısmın altında doğal olarak kitap in minor/major spoiler bulunmaktadır. Öncelikle kitapların veya serilerin birbirine göndermeli bitmesini seviyorum. Saklambaç'ta kitabın ilk ve son cümlesi aynıydı: "Çünkü ölmüş kişi günahtan özgür kılınmıştır." Kitabı bitirdikten sonra daha anlamlıydı bu, kafam karışık bir şekilde ilk kez okumama göre. Ansel... Kalabalıkta yapayalnız. Onların arkadaşı, onların kurallarına uyduğu sürece. Bu kurallar da arkadaşlarının hepsi için geçerli, Ansel Rogers değilseniz tabii. Onlarlaydı ama yine de yalnızdı. İçim acıdı o kısımları okurken. Bazı yerlerde dedektif yanında olsa da sonuçta o sadece katili bulmaya çalışıyor, değil mi? Ansel'in son kısımlarda "arkadaşlarına" çıkışması ve içini döktükten sonra gitmesi beni çok rahatlattı. Birinin, bu birisi elbette Ansel olacaktı, onlara bunu söylemesi gerekiyordu. Maddie'nin povundan da okumak bana Ansel'in yalnızlığını daha da hissettirdi, sadece iki bölüm öyle olduğu için memnunum. Katil... Katil... Kurt, kuzu, yalancı çoban ya da onlara kanan... Bu bir saklambaç oyunu. Kim kimi sobeleyecek? Ebe peki? Hep aynı kişi mi ebe yoksa değişiyor mu? Dedektif'in dediği gibi katil; Ophelia Valley'li, ona yardım edenler var, onu koruyanlar var, saklanacağı delikleri çok iyi biliyor. Durum böyleyken onu sobeleyebilirler mi? Katil konusunda kitap ilerledikçe bazı tahminlerim oldu. İlki Matt'ti, o esnada en mantıklısı oydu. Dylan'dan yarım yamalak bahsedildikçe onun katil olabileceğini düşündüm. Şimdi her şeyi okuyunca Ansel'e takıntılı olması mantıklı geliyor. Hem katil Ansel'den "yemeği" olarak bahsediyor ve Dylan da öyle. Bu kadar bariz bir hata yapar mı emin değilim gerçi. Sonraki şüphelim ise Kylie'ydi. Çok ketum. Ayrıca Maddie'nin povundan okumamıza rağmen onu okumadık. Belki katile yardım ediyordur. Ama açıkçası kafam biraz allak bullak kimin katil olabileceği konusunda. Ansel ise... Belki amigo takımındakileri öldüren/öldürten o değildir ama artık o da bir katil. Amigo takımına gelirsek Ansel'in povundan okuduğumuz için bu başta biraz imkansız geldi ama ya Ansel'in alter karakteri varsa? Psikolojisi bu gibi bir durumun oluşmasına müsait. Pek sanmıyorum bunu ama bu da bir seçenek. Eğer hafızasında boşluklar olsaydı veya hep yorgun olsaydı bahsedilirdi diye düşünüyorum. Dedektife güvenmiştik! O ise ilk fırsatta Ansel'in sırrını şefine anlattı. Tamam, protokol öyle olabilir, işini yapıyor vs vs. Yine de bu yanlıştı bence. Sonuçta bir tık tatlıya bağlanıyor gibiydi, son sayfaya kadar. "Çünkü ölmüş kişi günahtan özgür kılınmıştır."
SaklambaçN. G. Kabal · Martı Yayınları · 20226,4bin okunma
·
92 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.