Puan vermedi·520 syf.····Okunma: 12 Kasım 2022 22:36 Öncelikle zor bir kitap. Zorlanmamın sebeplerinden birisi çok fazla karakterin oluşu hatta bazılarının iki farklı isim kullanmaları. Diğer sebep ise kitaptaki teknik sıkıntı. Kitap yazar tarafından tamamlanamamış ve bazı karakterler ve olaylar eksik kalıyor. Galiba Bulgakov la tanışmak için yanlış bir kitap seçtim çünkü teknik olarak zorlanmama rağmen edebi dili çok iyi yazarın. Geri planda anlatılan Sovyet sosyal hayatına Bulgakov tarafından bakmak farklı,ilginç ve iyi geldi. Bazı yerlerde araştırma yapma gereği duydum. Rus klasikleri yazıldıkları dönemin tesirinden ötürü karamsar bir atmosfere çeker sizi ama Bulgakov bu havayı da dağıtmış. Belki ilerleyen yıllarda tekrar okuma ihtiyacı duyacağım ama yine de sevmedim diyemiyorum. Konuya gelecek olursak aslında içiçe geçmiş iki farklı kurgu var. Birincisinde bir gün şeytan Profesör Woland ismi ile Moskova’ya gelir yanında dört yardımcısı ile birlikte. Bunlardan birisi de iki ayak üstünde yürümek gibi olağandışı marifetleri olan kedisi. Woland ile tanışan hiç kimsenin hayatı eskisi gibi değildir .Kitaba ismini veren usta ise bir yazardır. Uğradığı haksızlıklar ve kötü propagandaların sonucunda kendi kitabını yakmıştır.Woland ın yolu ustanın sevgilisi Margarita ile ve dolayısıyla usta ile de kesişir (çünkü yapacağı bir ayin için Margaritaya ihtiyacı vardır)ve hayatlarındaki değişime tanık oluruz. Diğer kısım ise vali ve Hz. İsa arasında geçer.