Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Hanefîler insan maldan daha saygın olduğu için kendi malını veya zararı karşılayacak miras bırakmışsa başkasının malını yutan insanın karnının açılmaması görüşündedir. Çünkü değeri düşük olanı korumak için değeri yüksek olanın telef edilmesi câiz değildir. Ancak malını yuttuğu insanın zararını karşılayacak miras bırakmamışsa karnı açılabilir. Çünkü kul hakkı ALLÂH hakkından ve zâlimin hakkından önde gelir. Hanbelî ve Şâfiîler'de değerli eşyayı yutan kişinin karnının açılmaması fikrinin daha çok tercih edildiği görülmektedir. Çocuğun canlı olması ihtimaliyle, ölen annenin ve zararı karşılayacak mal bırakmadığı durumlarda başkasının malını yutan kişinin karnını açmaya kıyasla cinayetin aydınlatılması maslahatına binaen otopsi de yapılabilir.
Sayfa 68 - 69Kitabı okudu
31 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.