Üçlemenin sonuncu kitabı, kurguyu zirvede bitirdi. Osman'ı tanıyanlar ve onun defterinden oluşuyor. Defterlerini okumayı çok sevdim. Üçlemeyi okuyanlarin sorduğu Şebnem'ci misin Osman'ci mi sorusuna cevabım Osman olacak. Şebnem'in hayatı çok daha zordu, çoğunlukta mağdurdu ve içinde bitmez bir öfke ve intikam duygusu vardı. Osman'in ise içinde hep bir umut ve yaşam sevinci vardı. Tuttuğu defterlerden anlıyoruz ki iyi bir insan gerçekten ama zor bir döneminde belki de ilk kez yaptigi benim de nefret ettiğim bir hata hayatına mal oldu. Bu olayı zaten yeşil peri gecesinde okuyoruz. Hayatı boyunca kimsenin sırtına basmadan, herkese sonsuz güvenerek ve herkesi kendi gibi sanarak yaşadığı için birşey yapamadı. Bunun sebebi de çocukluk travmalariydi bana gore. Hayattan tad almayı biliyordu, rafine zevkleri vardı. Böyle bir sonu haketmemisti. Tüm kitaplardan çıkarılan sonuç da insanların olaylar ve kisiler hakkında yorumu ve doğrusu farkli. Bir olayı yüz kişiye izlet yüz farklı yorum duy, birinin doğrusu diğerinin yanlısı olsun.
Seriye dördüncü kitap eklenecek olsa Şebnem'in babasını okumak isterdim, Teoman asla:)