Spoiler içerir.
"Hayatımın en mutlu anıymış bilmiyordum."
Hangimiz biliriz ki o anın hayatımızda yaşadığmız en mutlu an olduğunu?
•Orhan Pamuk 'un gerçek ile kurguyu ortadan kaldırdığının kanıtı niteliğinde olan bir kitaptır.
•Birbirleri ile uzaktan akraba olan Kemal ve Füsun 'un aşkını anlatıyor roman.1975 yılında geçen bir İstanbul aşkı.
•Kemal nişanlısı Sibel ile mutludur,onu sevdiğini düşünür.Sibel'e bir hediye almak için dükkana girer ve hayatı değişmeye başlar.Çakma "Jenny Colon"çanta almak için girdiği dükkanda hayatı bir anda şekil Füsun 'a ilk görüşte aşık olur.
•Füsun da kemal'e aşık olur.Beraber olurlar,ama Sibel vardır ortada,Kemal ikisini de kaybetmek istememektedir.
•Ama ikisini de kaybeder.Sibel ile ayrılır.Füsun da üniversite sınavına girer ve kazanamaz ailecek başka bir yere taşınırlar, Kemal'e gittiği yeri söylemez,Kemal onu uzun zaman arar çünkü Füsun ,Kemal için bambaşka biridir.Onunla yaşadığı her anı kaydetmek,tekrar yaşamak ister.Onsuz yaşamak istemez.Füsun'un her dokunduğu eşya Kemal'i o mutlu ana götürür
•Kemal bir gün Füsun 'un yerini bulur Füsun evlenmiştir.Kemal ise o olmadığı zaman onun eşyaları ile yetinmiştir sadece.Kemal ile Füsun akraba olduğu için Kemal bu bahane ile sık sık Füsun'un evine gider ,onu görebilmek için.8 yıl boyunca hiçbir şey beklemeden sadece Füsuna yakın olabilmek için misafir olarak gittiği akşam yemekleriyle yetinir Füsunun izmaritlerini, eşyalarını biriktirmeyi zamanla daha da ilerletir ve Füsun ile ilk gittiği eve koyar biriktirir.Daha sonra müze haline getirir.
•Herkes bilsin çok mutlu bir hayat yaşadım. cümlesi ile sona erer.
•Müze gerçektir, kitabın içinde bir kişilik bilet çıkmaktadır.Okuduğunuz aşkın gözler önünde sergilenmesi güzel olmalıdır...
•Kemal Füsun'a kavuşsaydı yine bu kadar aşık olur muydu? Bu aşk mı saplantı mı? Füsun gerçekten Kemal'i seviyor muydu?
Gibi sorular oluşturuyor kafamızda.Kitap genel olarak akıcı ,olaylar bazı bölümlerde tekrara düşüyor durağanlaşıyor.Ama severek okuduğum bir kitap oldu.