Hayvan Çiftliği Kitabı uzun zamandan beri okuma listemde bulunuyordu lakin nedeni meçhul bir türlü okumak nasip olmamıştı. Ama şükür ki okuyup listeme sokmayı başardım bu başarılı fabl örneğini. Kitap kesinlikle okunması gerekenler listenizde bulunması icap ediyor. Çok alışıldığın dışında kurgusuyla inanılmaz zevkli ve etkileyici bir okuma zevkine sahip. Sayfa sayısı olarak da az olduğundan mütevellit ve bir hayli sürükleyici olması hasebiyle kendimizi kısa bir süre sonra son bölümde buluyoruz. Kitabın içeriğinden çok fazla bahsetmek istemiyorum. Şu kadarıyla iktifa etmek istiyorum ki; Orwell 1945'te yayımlanan bu karşı-ütopyacı nükteli ve fantastik siyasal fablını yazarken, hedefinde 1917 Rus Devrimi ve Stalin'in devrime ihanetini bulunduruyor.
Şüphesiz "Hayvan Çiftliği" dünyada bu gün de sürmekte olan adaletsizliğe karşı hâlâ geçerli mesajıyla "Zamansız" bir başyapıt olma niteliğini sonuna kadar hak ediyor.
Umarım sizlerde benim gibi beğenir ve istifade edersiniz. Keyifli okumalar dilerim..
Kitaptan alıntı;
"İnsan, sahip olduğumuz tek gerçek düşmadır."