En sevdiğim yazarlardan biridir Stefan Zweig. Kısa kitaplarla çokta güzel mesajlar verir. Bu kitabını pek sevdim mi bilemedim. Çarpık ilişkilere aşk denilmesinden hoşlanmıyorum pek. Evli insanların, eşlerinden başkasıyla “aşk” yaşıyor olmaları, ya da bunun aşk olarak anlatılmasını sevmiyorum. Benim ahlak yargılarıma ters
.
.
Kısaca konuya gelecek olursakta, fakir bir genç olan Ludwing çok çalışkandır. Çalıştığı yerin sahibi de güvenilir birini arar, işte bu kişi de Ludwing olur. Zenginlerden pek hoşlanmasa da Ludwing kabul eder işi. Aynı zamanda bu ailenin de yanına yerleşir. Patronunun eşi ve oğlu da bu evde yaşar. Eh gel zaman git zaman aşık olurlar birbirlerine evin hanımı ve Ludwing. Ama Ludwing 2 yıllığına iş için Almanya’dan okyanus ötesine gitmesi gerekir. Ludwing gider, peki geri gelebilecek midir? Gelirse bile aynı insanlar olarak kalabilecekler midir???
.