·600 syf.····Okunma: 11 Aralık 2022 19:57 Pekala dogruyu söylemek gerekirse bu kitap beni çok yordu. Özellikle kitabın ilk yarısı beni bunalttı. Kahramanlarin anlamsız tavır ve davranışları bir avuç budalanin yaptığı budalaliklarj okuyormusum gibi hissettirdi. Esasında bir burjuva olan erkek kahramanımızin ilk gençlik yıllarından itibaren hayatına tanık olduğumuz kitapta halanin aşkının kitabın 2/3 lik kısmını kaplaması nedeni ile kadın kahramanın erkek kahramanın aşık olduğu kız değil de, "hala" olan düşes olduğunu kabul etmek gerekir. Ancak erkek kahraman kitabın son kısmında 1/3 lik kısımda gerçek aşkını bulup yeni bir kadın kahraman gundeme gelmesi nedeni ile ikinci bir kadın kahraman ortaya çıkıyor diyebiliriz. Çapraşık ilişkiler yumağı ve saray entrikaları ile bol bol süslenmiş kitapta sinirden gulmediginiz ya da "yok artık" demediğiniz bir an bile olmuyor. Özellikle Meryem anaya yemin ettiği için sevdiği erkeği görmek istemeyen kadının geceleri sevdiği erkekle birlikte olup çocuk sahibi olma durumunda sinirden gerçekten kahkaha attım. Yine halanin yeğenine aşkı için yaptıkları tek kelime ile mide bulandırıcı olduğu için kadının haline üzülemedim bile. Erkek kahramanın saçma sapan hareketleri de zaten sizi her sayfada çileden çıkarır hale getiriyor. Bir de prensler var ölen baba prensten sonra yerine gelen çocuk prens de ne hikmetse düşese aşık oluyor. Korkunç ilişkiler yumağında burjuva olan birinin halktan birini öldürmesinin de burjuva cevresinde önem taşımaması olayı var bir de. En nihayetinde kitabın yazar tarafından burjuva sinifini yermek amacıyla yazdığına inaniyorum. Zira bu kitap ancak bir yergi ürünü olarak kabul edildiğinde benim gözümde değer taşır hale geliyor. O haliyle kabul ediyorum ve bu kitabı yeniden açmamak üzere kapatıyorum. Teşekkürler stendhal ve hoş geldin yeni kitap.