7/10
·107 syf.··
2022 55. kitabı
Ethem Baran’ın “ismini gördükçe yüzümü güldüren” kitabı “Güzelliğini Gördükçe Ağlayasım Geliyor” Lise zamanlarında, arkadaş arasında kullanırdık bu esprili hayranlık cümlesini. Bu nedenle kitap ilk çıktığında “Yok artık, bu sözü kullanan başkaları da mı varmış!” diyerek şaşırmış ve gülümsemiştim. Bu öykü kitabında Ethem Baran dil olarak yalınlığı, konu seçiminde sıradanlığı, üslup olarak da geçimsiz bir anlatıcıyı seçmiş gibi âdeta. Başınızı çevirseniz, anlatılanları hemen etrafınızda gözlemleyecekmiş gibi hissediyorsunuz. Sıcak bir kış çayına eşlik edecek iki farklı ana bölümden (Boş Geçmeyelim-Baş Dönmesi) oluşan eser, içeriğindeki beklenmedik detaylarla okuru şaşırtmayı başarıyor. Sanırım ilk kez üst düzey bir edebiyat eserinde #sagopakajmer #pubg #counterstrike gibi kullanımlara rastlıyorum. Bu da yazarın günceli irdeleme çabasını çok net bir şekilde gösteriyor. Ayrıca kitapta uzun bir “tweet floodu” olarak niteleyebileceğimiz bir şikâyetname de yer alıyor. Aile içi bunalımlar, gençlik çalkantıları, bir yazarın ev halleri gibi detaylara ışık tutmaya çalışıyor Ethem Baran. Okuyunuz. #iyikitapkurtlamalar #öykü #öykütavsiyesi #kitapdünyam #güncelikeşfet
Edebiyat
Güzelliğini Gördükçe Ağlayasım GeliyorEthem Baran · İletişim Yayınları · 2021371 okunma
·
1 +1'leme
·
948 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.