Orhan Pamuk'un şaheseri. Tüm romanları çok iyi ancak en iyisi tartışmasız Kara Kitap. Olay örgüsü karakterler bir süre sonra birbirinin içine giriyor ve kayboluyor. Yavaş yavaş ve sindire sindire okunmalı kesinlikle. Hatta bu sebepten en dikkatli okurlara bile bir kazı alanı gibi önünde duran metne karşı yeniden satırlar arasında dolanma ihtiyacı hissettir.