Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

étienne tempier'in 1277'deki tutumu ile fahreddin er-razi'nin yöntemi arasındaki kıyas bile, avrupa'nın asla başarılı olamayacağını ortaya koymak için yeterlidir. (...) 1100'den sonra islam'da uygulanan felsefe ile avrupa felsefesi arasındaki hayati öneme sahip olan bu fark, 1937'de genç ve zeki bir islam araştırmacısı tarafından çoktan vurgulanmıştı. shlomo pines (1908-1990) doktorasını 1936'da üçüncü reich'da berlin üniversitesi'nde tamamlayan muhtemelen son yahudi'ydi. ertesi yıl hindistan mahreçli ingilizce akademik bir dergide, zamanının islami araştırmalarından onlarca yıl ileride olan bir makale yayınladı. bu makalesinde ibn rüşd ile birlikte 12. yüzyılda islam felsefe tarihinin sona erdiği düşüncesini yalanladı. bir dipnotta kısa ve öz bir şekilde gazali (ö. 1111) gibi tesiri yüksek bir âlimin islam'da felsefeye ölüm darbesi vurduğu şeklindeki "bazen popüler ders kitaplarında bulunan" alelacele bir genelleme olduğunu belirtti. bugün pines ile yaygın görüşün aynı fikirdeyiz. bunun tersinin geçerli olduğunu ve bu din âlimlerinin eleştirileriyle islam'da yeni bir tür felsefenin ortaya çıktığını biliyoruz.
Sayfa 80 - albarakaKitabı okudu
·
32 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.