·272 syf.····Okunma: 28 Aralık 2022 20:16 7.5... Yazardan okuduğum ilk kitap. Zaten çok da eski bir kitap, bu yazım dilinden de konudan da belli. Aslında çok daha güzel olabilecekken bence biraz duygu eksikliğiyle "eh işte" olmuş diyebiliriz. Aslında kalemi güçlü bir yazar şu konuyu öyle bir zirveye taşırdı ki hüngür hüngür ağlardık ama maalesef bana çok geçiremedi bazı şeyleri. Aslında Elec'in hayatındaki gizem kısmının altında yatan sebep çok iyiydi ama yazar ne dramını iyi vermiş ne de güzel doldurabilmiş. Çeviriyi de pek beğenmedim açıkçası bir olmamışlık vardı sanki. Bu çevirmenden okuduğum bütün kitaplarda aynı sorunu yaşıyorum genel olarak. Kitabın ilk kısmında karakterlerin ergenliklerini okuduğumuz için ben bunları sevmeyeceğim galiba oldum. Yine Greta'yı daha çok sevdim çünkü bazen beklediğim tepkileri verebildi ama Elec beni o kadar sinir etti ki anlatamam. Yani tamam arada atışmaları vs. güzeldi de Elec çoğu zaman pisliğin teki gibiydi. Yani öyle bir çocuk değil ama kendini öyle olmaya zorluyordu. Aslında Greta'ya olan korumacı tavrı, onun ağladığını gördüğündeki panik halleri güzeldi ama sonrasında her seferinde her şeyi mahvetmek konusunda muazzamdı. İkinci kısımda da 7 sene sonrasını okuduk ve tam karakterlerin olgunlaşmasını bir tık severken, Elec'in Sadakatsiz Volkan gibi ikisini de aynı anda seviyorum tripleri beni sinir etti. Biri şu adama aldatmanın sadece fiziksel olmadığını duygular ve düşüncelerle de olduğunu anlatabilir mi? Ki kitabın sonuna doğru öğreniyoruz ki zaten bunun farkındaymış. Ve Chelsea'ye olan duygularıyla Greta'ya olan duygularının farkını çözebildi sonunda. Chelsea'ye üzüldüm açıkçası kız bunları hak etmiyordu. Bir de Elec'in kitabının yer aldığı kısımda keşke font farkı olsaydı ya da paragraf tırnak içine alınsaydı da her şey birbirine karışmasaydı. Ve biz zaten okuduğumuz şeyleri bir daha okuduk bazı yerlerde bunları cümle cümle tekrar yazmasına gerek yoktu yazarın bence, sadece Elec'in düşüncelerini, duygularını okusaydık aynı sahnelerde daha iyi olurdu. Sonunu baya beğendim, hatta keşke biraz daha okusaydık bu aileyi de dedim.
*BU KISIM SPOİLER*
Elec'in Greta'yla tekrar bir araya gelmesi, konuşmaları, sevişmeleri baya güzeldi o kısımlar. Greta'nın gitme travmasına da yer verilmesi güzel ayrıntıydı. Ve ve ve o sonda baba bir Elec okumak o kadar güzeldi ki... Keşke kitap biraz daha uzun olsaydı da baba Elec'i uzun uzun okusaydık. Çünkü kitap bence içindeki travmaları gereği bunu hak ediyordu. Oğluna kendisinin sahip olamadığı mükemmel baba olmasını daha ayrıntılı okumak isterdim.