Memduh Şevket’i lise yıllarından ve akademiden tanımama rağmen bilinçli bir okumayı ilk yapışım. Cumhuriyetin ilk yıllarında yazılmış olan bu eser bir apartmanda kalan sakinlerin yaşadığı olaylar bir banka memuru gözünden anlatılmaktadır. Kitabın genelinde bir dinginlik söz konusu iken her bir karakter kendi şahsını ortaya koymaktadır. Ankara’dan, cumhuriyetin ilk yıllarından birer dönem kesiti sunan bu eser yalın ve akıcı bir dille yazılmıştır. Sakin bir roman okumak isteyenler gönül rahatlığı ile tercih edebilir. Çok samimi bir şekilde kendimi o evin odalarından birine yerleştirerek okuduğum bir kitap oldu. Ayaşlı ile Kiracıları