Benim için, ölüm üzerine yazılmış, çocuk kitabı görünümlü her yaş kitabı "Ördek, Ölüm ve Lale" den sonra ikinci sıraya kurulan kitap olarak kalacak Ben'in Gemisi...
Abisi ölen bir çocuk olsanız... Oğlu ölen bir baba olsanız... O çok sevdiğiniz, insanı evinizin arka bahçesine gömseniz. Ve bu sizin için çok normal bir şey olsa. Ve etrafınızdakiler sürekli bu durumdan şikâyet etse...
Farklı bir baba olsanız (ki zaten farklısınızdır çünkü oğlunuz ölmüştür!) ya da farklı bir çocuk olsanız (ki zaten öylesinizdir çünkü abiniz ölmüştür) naparsınız?
Ölümle yüzleşmek, ölümü normalleştirmek, ölümle gülümsetmek. Sanırım hepsi bu kitapta. Asla, asla ama asla bir çocuk kitabı değildir!
Kütüphanenizde bulunsun.
Vesselâm...