Sistem eleştirisini hayvanlar üzerinden yapan,insanları ve yönetimi eleştiren muazzam bir eserdir.Bir çiftlikte yaşayan hayvanlar kendilerine kötü davranan,emeklerini sömüren çiftlik sahibini(Bay Jones alkol bağımlısı,maddi sıkıntılar çektiği için hayvanları aç bırakan şiddet uygulayan kişidir.)domuzların planıyla devirir ve yönetimi ele geçirerek özgürlüklerine kavuşurlar.Amaçları eşit ve iyi şartlarda yaşamaktır.Herşey bir süre iyi gider.Hayvanlar çalışır zayıflar güçsüzler korunur ama domuzlar yasa koyarlar ve yönetimi ele geçirirler.Domuzlar patron olur diğer hayvanlar yine işçi olur.Koyunlar her zamanki gibi sorgusuz itaat ederler.Domuzlar emek hırsızlığı yaparlar.Başkaldırı sebepleri insanlar gibi olmamaktır ama domuzlar insanlara benzer(onlar gibi giyinir,içki içer,en iyi yemekleri yer yataklarda uyur vb)4 ayaklar iyi 2 ayaklar kötüdür düşüncesi yerini 4ayaklar iyi 2 ayaklar daha da iyidir düşüncesine dönüşür.Maalesef kitapta geçen olaylar günümüzde yaşanmaktadır.Tavsiye ederim.