Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Bismillah
Sana indirilene (Kur’ân) ve senden önce indirilen (Kitaplara) iman ettiğini "zannedenleri" görmedin mi? İnkâr etmekle emrolundukları hâlde tağuta muhakeme olmak istiyorlar. Şeytan onları uzak bir saptırmayla saptırmak ister. (Nisâ, 60) Allah azze ve celle "İnkâr etmekle emrolundukları hâlde tağuta muhakeme olmak istiyorlar" diyerekten de taguta muhakeme olanların tağutu reddetmemiş olduklarını söylüyor. Tağutu reddetmeyen ise icma ile müslüman değildir. Bu sözü edilen şahıslar muvahid ile müşriği birbirinden ayıramayan akidesilerinde tenakuz üzere olan kişilerdir. Selam hidayete tabi olanların üzerine olsun.TAĞUT NEDİR ❓ Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla.. İbni Abbas'ın öğrencisi Mücahid (rahimehullah) Tağut hakkında şöyle der ; "İnsanların idarecisi konumunda bulunan, halkın kendisine danışıp işlerini hükme bağlanmasını istedikleri, insan sûretindeki şeytandır. Allahın kanunları dışında kendisine başvurulan insanların efendisidir. " Suyuti, ed Durru'l -Mensur Cilt, 2/Sayfa 22 Şeyhu'l İslâm İbni Teymiyye (Rahimehullah) şöyle der ; Allah'a isyan gerektiren hususlarda, hidayet ve hak dine uymamakta kendisine itaat olunan herşey TAĞUT'dur. İşte Allahın Kitabından başka şeylerle hükmeden ve bu maksatla hükmüne başvurulan kimseye Tağut adının verilişi bundan dolayıdır. Mecmuul Fetava, Cilt, 28/Sayfa, 200 İbn Kayyım El Cevziyye (rahimehullah) şöyle demiştir: “Tağut, kendisine ibadet edilme, bağlanılma ve itaat edilme noktasında haddini aşan kul demektir. İnsanların tağutu, Allah ve Rasulü’nün kanunlarıyla hükmetmeyen, Allah’tan başka kendisine muhakeme olunan, ibadet edilen ve Allahın emrine dayanmaksızın, Allah’a itaat etmeksizin kendisine tâbi olunanlardır.” [(İlâmu’l-Muvakkıîn: 1/40) Yine o şöyle buyurmuş; Her kavmin Tağut'u, Allah ve Rasulu dışında kendi hükmüne başvurdukları, Allah’ı bırakıp basiretsizce Allahın dışında tabi oldukları veyahut 'da Allah'tan başka itaat ettikleri kimselerdir. Kim Rasulullah (s.a.v) 'in getirdiğinin dışında bir şeyin hükmüne başvurur veya o şeyle hüküm verirse Tağut ile hükmetmiş yada tağut'a muhakeme olmuştur. İ'lamul-Muvakkin, Cilt, 1/Sayfa, 50 İmam Taberi (rahimehullah) şöyle der ; "Tağut" Allah'ın kuranda indirdiği hükümlere karşı hüküm çıkartan ve insanların hayatlarına tatbik etmeye çalışan kişidir. Bunun, insan, şeytan, kurum veya başka birşey olması durumu değiştirmez. Camiu'l Beyan Tefsiril Kur'an (Taberi) Cilt :3 Sayfa :13İmam Kurtubi (Rahimehullah) şöyle der ; Her kim Allah’ın kanunlarından yüz çevirip onların dışında hüküm çıkarırsa Tağut'dur. İslamdaki hükmü kâfirdir. Kurtubi Tefsiri, Cilt, 6/Sayfa, 188》 Rasulullah (s.a.v) şöyle buyurdu ; Ümmetimle ilgili olarak en çok korktuklarım Allah’a şirk koşmalarıdır. Dikkat edin ben size onlar aya, güneşe veya puta tapacaklar demiyorum. Fakat Allah'tan başkasının emirlerine ve arzularına göre iş yapacaklar. İbni Mace :4285 Ali bin Hüseyin oğlu Zeynel Abidin oğluna ilim öğretir ve şu sözleri öğretirdi ; Allah'a iman ettim Tağut'u Red ettim İbn Ebi Şeybe :3518 "Dinde Hiçbir zorlama yoktur. Doğruluk sapıklıktan ayrılmıştır. Her kim tağutu inkâr edip Allah'a iman ederse kopması mümkün olmayan sapasağlam kulpa yapışmıştır." Bakara Suresi, 256.Ayet Şeyhul İslam Muhammad bin AbdilVehhab (rahimehullah) bu ayet hakkında şöyle der ; "Tağut'u inkar etmenin manası,Allahtan başka itikat edilen her ağaçtan, cinden taştan ve insandan beri olmandır. Bunların hakkında küfürde olduklarına dair şehadette bulunmandır. Baban veya kardeşin de olsa bile dalalette olduklarını söyleyip, onlara buğz etmendir. Durer'us Seniyye, Cilt, 2 /Sayfa :121 "Allah iman edenlerin dostudur, onları karanlıklardan nura (aydınlığa) çıkarır. İnkar edenlerin dostu ise Tağut 'dur,Onları nurdan (Aydınlıktan) karanlığa çıkarır. " Bakara Suresi, 257.Ayet Bu bilgilerden de anlaşılacağı gibi şeytan, kahinler, falcılar, sihirbazlar ve gayb ilmini bildiklerini iddia ederek onların yaptıklarını yapanlar, put olsun, ağaç olsun, insan veya hayvan olsun Allah’tan başka ibadet edinilen ve kendiside bu ibadete razı olanlar, Allah’ın indirdikleriyle hükmetmeyenler, İslam ahkâmını terk ederek insanların hayatlarını kendi akıllarından uydurdukları kanunlarla düzenleyen yöneticiler, krallar, meclisler, Allah’ın dışında kendisine muhakeme olunanlar, Allah’a bağlanmayan her çeşit fikir, düşünce, âdet ve alışkanlıklarda birer tağuttur. İşte burada zikrettiğimiz ve zikretmediğimiz tüm tağutların reddedilmesi Allah’a imanın ilk şartıdır. Firavunun Tağutlaşması İçinde yaşadığımız toplum Kur-an’i kavramlardan ve geçmiş dönemde yaşayan Firavun ve Nemrut’lardan habersiz olduğu için günümüz Firavun ve Nemrut’larını tanıyamamaktadır. Malum olduğu üzere Kur-an’i kavramların en doğru açıklaması yine Kur-an’ın bizzat kendisinde mevcuttur. Allah Subhanehu ve Teala, Musa’ya (aleyhisselam) hitaben Firavun’a gitmesini söylemekte, onun azgınlaştığını, haddini aştığını, tağutlaştığını bildirmektedir. “Firavun’a git! Çünkü o çok azdı. (haddini aştı, tağutlaştı).” (Nâziât, 79/17) Bu ayette Allah Subhanehu ve Teala Firavun’un azgınlaştığını, haddini aştığını bildirirken tağut kelimesinin kendisinden türetildiği “tağa” fiilini kullanmış, Firavun’u tağut olarak isimlendirmiştir. Firavun’un tağut olarak isimlendirilmesinin altında yatan en büyük etken ise onun tek başına otorite ve yetki sahibi olduğunu ilan etmesidir. Nitekim bu noktada Firavun şöyle demektedir:Firavun: Ey ileri gelenler! Sizin için benden başka bir ilah (otorite) tanımıyorum.” (Kasas, 28/38) “(Firavun) derhal (adamlarını) topladı ve onlara bağırdı: “Ben sizin en büyük rabbinizim” dedi.” (Nâziât, 79/23-24) Firavun “Ben sizin en büyük rabbinizim”, “Sizin için benden başka bir ilah (otorite) tanımıyorum” derken, hiçbir zaman kendisini göklerin ve yerin sahibi, insanları yaratan, öldüren ve rızık veren olarak nitelendirmemiş, böyle bir iddiada da bulunmamıştır. Bilakis Firavun, tek başına siyasi otoriteye sahip olduğunu, otoritesini bozacak bir gücün olmadığını, idare ve yetkinin, kanun ve yasa koymanın sadece kendi tekelinde olduğunu iddia etmiştir. Firavun insanları yönetme, idare etme noktasında tek başına yetki sahibi olduğunu iddia ettiği için Allah Subhanehu ve Teala tarafından azgınlıkla, tağutlukla nitelendirilmiştir. O halde tağut, Allah’ın indirdiği ahkamı terk edip, beşeri hükümleri ortaya atan ve bu şekilde Allah’ın ilahlığına ve rabliğine karşı tuğyan içinde olan kanun ve yasa çıkarma noktasında kendisini bağımsız ve yeterli görerek azgınlaşan, eline geçirdiği güçle toplumun bütün tabakalarında şirk sistemini hakim kılmaya çalışan, zorbaca insanları ezen, sindiren her türlü kişi, kurum, kuruluş ve otoritedir. İşte bugünde aynı Firavun’un ilahlık iddiası gibi Allah’ın indirdiği hükümleri bir kenara bırakarak “Hakimiyet kayıtsız şartsız milletindir” sloganına sarılan demokratik sistemler ve bu sistemlerin yöneticileri Allah’ın hükümlerine mukabil ve onların yerine geçmek üzere kanun ve yasalar icad etmekte ve bunlarla hükmetmektedirler. Dolayısıyla demokratik ve diğer ideolojik tüm beşeri sistemler ve onların yöneticileri tıpkı Firavun gibi tağut hükmündedirler. Tüm Rasullerin Ortak Daveti Bütün rasullerin ilk davetide, insanları sadece Allah’a ibadet ettirmek ve tağutlardan ve tağutlara ibadetten sakındırmaktır. Allah Subhanehu ve Teala şöyle buyurmuştur: “Andolsun ki biz, “Allah’a kulluk edin ve tağuttan sakının” diye (emretmeleri için) her ümmete bir peygamber gönderdik.” (Nahl, 16/36)Diyanet işleri başkanı islam dinine muhalif konuşmaya devam ediyor. Prof. Dr. Ali Erbaş demiş ki: ""Öğretmenlerimizi peygamber varisi olarak görüyorum" Tevbe haşa! Küfür olan bir benzetme yapmışsın. Hiçmi Allah korkusu yok sende kimi kime kıyas ediyorsun! Bizde diyoruz hem imamlar hemde öğretmenlerin islamdan uzaktır. Olsa olsa ancak Mustafa Kemalin verisleri olurlar. Allah rasulü sallallahu aleyhi ve sellem ve ashabı şeriatın eğitimini verdi sizinkiler ise sabah akşam o eğitime küfrediyor, alay ediyor, inkar ediyor. O eğitim karşısında küresel çetelerin dayattığı sahte ilahlara ibadeti öğrencilere öğretiyorlar düşün biraz. Ayet ve Hadisleri tahrif etmenin içini boşaltmanın bir örneğini diyanet işlerinin başkanında görüyoruz.
·
137 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.