Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

tevhid

tevhid
@Talibetuttevhid
İlim öğrenmek için bir süreliğine nefsini ezmeyen insan hayat boyu cehalet zilleti içinde yaşar
Velâ-Berâ (Dostluk ve Düşmanlık) ve Bidatçilere Karşı Tavır
Alî bin Ebî Subh diyor ki: “Biz, bir düğün yemeğindeydik. Derken Ahmed bin Hanbel gel- di. İçeri girdiğinde evdeki üzerinde resim olan sandalyeye baktı ve hemen çıktı. Ev sâhibi peşinden koştuysa da o eliyle yüzünü silke- leyerek “Mecûsî âdeti, Mecûsî âdeti” diyerek çıkıp gitti. Böylece Mecûsîlerin örf ve âdetlerini taklid eden düğün sâhip- lerini kınayarak meclislerini terketti. “Merrûzî diyor ki: “Ahmed’e yolda giderken kamet verildiğini işiten birisinin (söz konusu kişilerle) beraber namaz kılıp kılama- yacağı sorulduğunda dedi ki: “Senin işin bayağı kolaymış! Ama bi- datler çoğaldığı zaman tanıdığın kimseler dışında kimsenin arka- sında namaz kılma! Öğrencisi İbrâhîm bin Hâni diyor ki: “Ben Ebû Abdillâh’a, kendi bidatine davet eden bidatçi birisiyle oturup oturulmuyacağını sordum. Ebû Abdillâh şöyle dedi: “Onun- la oturulmaz ve konuşulmaz, umulur ki bu vesîleyle tevbe eder.” Hanbel bin İshâk ise onun şöyle dediğini işitmiştir: “Hiç kimsenin bidat ehliyle oturması, onlarla içli dışlı ve samim olması doğru değildir
Sayfa 73 - NedaKitabı okuyor
Reklam
Ebû Abdillâh (Ahmed bin Hanbel) şöyle dedi: “Bize ulaştığına göre Ebû Hâlid, Mûsâ bin Mansûr ve benzerleri hasımlarımızın ya- nında oturarak, bizim sözümüzü ayıplıyorlar ve “Kur’ân ne mah- lûktur, ne de mahlûk değildir.” görüşüne davet ediyorlar. Ayrıca tekfîr edenleri de kınayarak, Hâricîlerin görüşünü aldığımızı iddia ediyorlar.” Ebû Abdillâh bunları söylerken öfkeli biri gibi tebessüm ediyordu.
Sayfa 72 - NedaKitabı okuyor
Biddat ehli.
Oğlu Abdullâh, “es-Sunne” adlı eserinde İmâm Ahmed’e kaderi inkâr eden Kaderiyye Fırkası ve bunların arkasında kılınan nama- zın hükmüyle alâkalı sorulan sorular hakkında bir bâb açmış veşunları nakletmiştir: “Allâh rahmet etsin, babamı şöyle derken işittim: “Kaderiyye, Mu’tezile ve Cehmiyye’nin arkasında namaz kılınmaz.” “Bir keresinde de babama Kaderî’nin arkasında namaz kılınıp kılınmayacağını sordum. Bana: “Eğer bunun için insanlarla cedel- leşiyor ve buna davet ediyorsa, ardında namaz kılmayız dedi.” “Allâh kendisine rahmet etsin, babamı işittim ki, Alî İbn’ul Cehm, babama Kaderîlik ile ilgili konuşanların kâfir olup olmadıklarını sordu. Babam da şöyle dedi: “Eğer ilmi inkâr ederse, Azîz ve Celîl olan Allâh ilmi yaratıp bilmeden önce “Âlim” değildi”, derse Azîz ve Celîl olan Allâh’ın İlmini inkâr etmiştir. İşte bu kimse kâfirdir.”
Sayfa 69 - NedaKitabı okuyor

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
tevhid
Bir kitabı okumayı düşünüyor
Eş-Şerî’a
Eş-Şerî’aİmam Ebu Bekir El Âcurrî
10/10 · 0 okunma
Ebû Seleme el-Abdî isimli zatın naklettiğine göre de şöyle demiştir
“Ben Ebû Abdillâh’ı şöyle derken işittim: “Her kim Kur’ân mah- lûktur derse kâfirdir, onun küfründe şüphe eden de kâfirdir Burada İmâm Ahmed, Kur’ân mahlûktur diyenler bir tarafa, bunların tekfîrinde duraksayanın dahi kâfir olacağını ifade etmek- tedir. Hâlbuki başka bir yerde İmâm Ahmed’den tam tersi bizzat Kur’ân mahlûktur diyenler hakkında dahi eğer ki konuştuğu sözün varacağı yeri idrak edemeyen câhil birisi ise ona tarifte bulunul- ması, öğretilmesi gerektiği nakledilmiştir. Lâlekâ’î, onun bu hu- sustaki sözlerini şöyle nakletmektedir: “Kur’ân Allâh’ın ilmindendir, Allâh’ın ilmi ise yaratılmış değildir. Her kim yaratılmış derse o kişi kâfirdir. Bu sözü gör- düğü ve bildiği hâlde hâla duraksayan kişi ise Cehmî’dir. Gör- meyen ve bilmeyen kişiye ise görmesi sağlanır (anlatılır). Yani Kur’ân’ın mahlûk olduğu sözünün bizzat Allâh’ın ilminin sonradan yaratılmış olduğu manasına geldiğini ve bunun da Allâh’ın ilmini sonradan elde ettiği sonucunu doğuracağını göremeyen ki- şiye bunun îzâhı gereklidir. Öyle görünüyor ki İmâm Ahmed’in Cehmiyye bidatçilerinin küfrü hakkındaki sözleri mutlak tekfîr kapsamında olup, muayyen şahıslardan da ancak hüccet ikâme olunmuş ve ilgili delilleri açıkça reddeden kimseleri kapsamak- tadır. Esâsen, Ehli Sünnet’in bu tarz “hafî”, yani “kapalı” meseleler- de hataya düşen fırkaların tekfîri hakkındaki kanaati bu şekilde- dir. Dîndeki “zâhir”, yani “açık” meselelere gelince; İmâm Ahmed bu tarz fırkaları tereddütsüz tekfîr etmiştir.
Sayfa 68 - NedaKitabı okuyor
Reklam
Îmân-Küfür-Tekfî
Abdullâh bin Ahmed şöyle dedi: “Babam Rahimehullâh’a “İrcâ” hakkında soru sorulurken duy- dum. Dedi ki: “Biz deriz ki: Îmân söz ve amel’dir, artar ve eksilir. Kişi zina ettiğinde, şarap içtiğinde îmânı eksilir.” Abdullâh bin Ahmed yine şöyle dedi: “Babama; Îmân söz ve ameldir, artar ve eksilir diyen fakat istis- nâda bulunmayan kimse Mürci midir?” diye sordum. Bana: “Uma- rım ki Mürcî değildir”, dedi. Abdullâh, ardından babasının “İnşeAllâh müminim” diyerek “îmânda istisnâda bulunma”nın cevâzına dâir getirdiği bazı delil- leri zikretmiştir. Ebû Dâvûd Süleymân bin Eş’as, Ahmed bin Hanbel’den şöyle dediğini rivayet etmiştir: “Namaz, zekât, hac ve birr (iyilik) îmândandır. Günahlar îmânı eksiltir. Bir kişi “Namaz kılmam” derse kâfirdir. Ahmed bin Hanbel Rahimehullâh “Usûl’us Sunne” isimli risâle- sinde şöyle demiştir: “Namazdan başka terki küfür olan amel yoktur. Kim namazı terkederse kâfirdir. Nitekim Allâh, onun katlini helâl kılmıştır
Sayfa 65 - NedaKitabı okuyor
tevhid
Bir kitabı okumaya başladı
Zındıklara ve Cehmiyye’ye Reddiye
Zındıklara ve Cehmiyye’ye ReddiyeAhmed Bin Hanbel
8.7/10 · 15 okunma
📜İbnu Kayyım el-Cevziyye rahimehullah el-Cevabu'l-Kafi li men Se'ele ani'd-Deva'i'ş-Şafi isimli eserinde diyor ki: Allah teala'ya şirk koşma türlerinden biri de Allah'tan başkası adına yemin etmede olduğu gibi konuşmada yapılan şirktir. Nitekim İmam Ahmed ve Ebû Dâvûd, Peygamber sallallahu aleyhi ve
Bir soru sormak istiyorum İbn teymiyenin bir sözü var ben bu sözü anlayamadım açıklayabilir misiniz İbn Teymiyye dedi ki Ben Cehmiyyeden ve Hululiyeden Allah'ın arşın üzerinde olduğunu inkâr edenlere şöyle dedim Eğer ben size söylediklerinizde muvafakat etsem kafir olurum. Çünkü ben iyi biliyorum ki bu küfürdür. Siz benim nezdimde tekfir edilmezsiniz çünkü benim yanımda cahilsiniz. Bu onların alimlerine, kadılarına, şeyhlerine ve emirlerine yönelik bir hitaptı. (Er-Redd ale'l Bekri 259) ibn teymiye el harrani. CEVAP Bismillah. Avama sorunlu gibi görünen alim kavli çoktur. Size tavsiyem kendinizi ilgilendiren ve sizi ateşten kurtaracak ilimle meşgul olun. Alimin bu sözü açık meselelerle alakalı olmayıp cehaletin geçerli olabileceği kapalı meseleler ve tevil ehlinin tekfiri ile alakalıdır. Bu gibi konuları çözebilmek için önce iman sonra alimlerin kavillerini anlayacak kadar çok ilim tahsili gereklidir. Umarım alimleri yanlış anlayıp onlar hakkında kötü zanlarda bulunanlardan olmazsınız
tevhid
Bir kitabı okumaya başladı
Şerh-i Akîdetul-Vasıtıyye
Şerh-i Akîdetul-VasıtıyyeMuhammed B. Salih El-Useymîn
9.7/10 · 27 okunma
Reklam
768 syf.
·
Puan vermedi
·
222 günde okudu
Ehli Sünnet Vel Cemaatin İtikadı
Ehli Sünnet Vel Cemaatin İtikadıİmam El Lalakai
9/10 · 28 okunma
300 syf.
·
Puan vermedi
·
174 günde okudu
Kadınlara Ait Hükümler
Kadınlara Ait Hükümlerİbnü`l-Cevzi
8.3/10 · 31 okunma
İlim Talep Etmenin Kadınlara Farz Oluşu
Kadınlarda erkeklerde gibi sorumludurlar. dolayısıyla farzları eksiksiz ve tam inanarak yerine getirmeleri için bunları öğrenmeleri gerekir farzları ve bunları nasıl ifa edileceğini öğretecek bir babası kardeşi eşi veya mahremi bulunmazsa bu kaleme aldığımız Eser ona yetecektir.eğer bunları öğrenmezse daha önce tanıdığı bir bayandan öğrenmeye çalışır Bu da mümkün olmazsa zaruri olarak bilmesi gerekenleri yasını basına almış _erkeklerden onlardan yalnız bulunmamak kaydıyla çekinmeden sorarak öğrenir. çünkü Allah hakkın ortaya çıkmasından utanıp çekinmez
Sayfa 33 - İ'tisam yayınlarıKitabı okudu
175 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.