Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Muhammed B. Salih El-Useymîn

Muhammed B. Salih El-UseymînÜç Temel Esas yazarı
Yazar
9.3/10
66 Kişi
322
Okunma
45
Beğeni
4.876
Görüntülenme

Hakkında

Ebû Abdillah Muhammed b. Sâlih b. Muhammed b. ‘Useymîn el-Mukbil el-Vuheybî et-Temîmî. İbn ‘Useymîn, 9 Mart 1929'da (hicri 27 Ramazan 1347), Kasîm bölgesi şehirlerinden biri olan ‘Uneyze şehrinde, dine olan bağlılıkları ve istikâmetleriyle bilinen bir âile yapısı içinde dünyaya geldi. Annesi tarafından dedesi olan Şeyh Abdurrahmân b. Süleymân Âl-i Dâmığ (Allah kendisine rahmet etsin) gibi bazı âile fertlerinden dersler aldı. Kur’ân-ı Kerîm kıraatini ve hıfzını Şeyh Abdurrahmân b. Süleymân’ın yanında tamamladı. Daha sonra ilim tahsiline yönelerek yazı yazma, hesap ve bazı edebî sanatları öğrendi. İbn ‘Useymîn’e üstün ve keskin bir zeka, yüksek bir enerji ve âlimlerin meclislerine hiç aksatmadan katılmasını sağlayan ilim tahsili düşkünlüğü bahşedilmişti. Meclislerine katıldığı âlimlerin başında büyük tefsir ve fıkıh âlimi Şeyh Abdurrahmân b. Nâsır es-Sa’dî gelmektedir. Şeyh es-Sa’dî öğrencilerinden ikisini küçük çocuklara ders vermeleri için görevlendirmişti. Bu iki öğrenci Şeyh Ali es-Sâlihî ve Şeyh Muhammed b. Abdülazîz el-Mutavva’ idi. O yıllarda bu küçük çocuklardan biri olan İbn ‘Useymîn, Şeyh Abdurrahmân es-Sa’dî’nin Muhtasaru’l-Akîdeti’l-Vâsıtıyye ve Minhâcu’s-Sâlikîn fi’l-Fıkh adlı iki kitabıyla nahiv ve sarfla ilgili Âcrûmiyye ve Elfiyye metinlerini bu iki öğrenciye okudu. Ayrıca Şeyh Abdurrahmân b. Ali b. Avdân’a ferâiz (miras hukuku) ve fıkıhla ilgili bazı metinleri okudu. İşte Şeyh İbn ‘Useymîn, ilim talebeleri arasında böyle yetişip gelişti. Okul yıllarında ilk hocası sayılan Şeyh Abdurrahmân b. Nâsır es-Sa’dî’nin derslerine devam ederek O’nda tevhid (akîde), tefsir, hadis, fıkıh, usûlü fıkıh, ferâiz, hadis usûlü, nahiv ve sarf okudu. 1952 yılında câmide dersler vermeye başladı. 1953 yılında ilmî enstitülerin açılması üzerine, ilim tahsili için gittiği Riyad’da bu enstitülerden birine birinci sınıfı sınavla geçmek suretiyle ikinci sınıftan itibaren kaydoldu. İlim tahsili için Riyad dışında başka bir şehre gitmedi. Riyad’daki günlerini, Şeyh Abdülazîz b. Bâz’dan aldığı derslerle değerlendirdi. Şeyh Abdülazîz b. Bâz’a Buhârî’nin Sahîh’iyle Şeyhu’l-İslâm İbn Teymiyye’nin bazı risaleleri ve bazı fıkıh kitaplarını okudu. Bu itibarla Şeyh Abdülazîz b. Bâz O’nun ikinci hocası sayılır. 2 sene sonra bu enstitüden mezun olan İbn ‘Useymîn ‘Uneyze’deki ‘Uneyze İlmi Enstitüsüne öğretmen olarak atandı. Bu sırada kaydolduğu Şerîat (Hukuk) Fakültesi’ndeki tahsiline dışarıdan devam etti. Kısa sürede bu fakülteden de mezun oldu. Fakülte yıllarında, hocası Şeyh Abdurrahmân Sa’dî’nin derslerine hiç aksatmadan devam etti. Hocası Abdurrahmân es-Sa’dî’nin hicri 1957 yılında ‘Uneyze’de 69 yaşına yaklaşmışken vefat etmesinden sonra bazı şeyhler, Şeyh Sa’dî’den boşalan büyük câmi imamlığı için onay aldılar. Ancak onlar bu göreve çok kısa bir süre devam ettiler. Onların hemen ardından Şeyh İbn ‘Useymîn bu göreve atandı. Bu görevle birlikte hocası Şeyh es-Sa’dî’den boşalan tedrîs vazifesini de üstlendi. Ayrıca bunlara ek olarak ‘Uneyze Ulusal Kütüphanesiyle ‘Uneyze İlmi Ensitisü’nde dersler vermeye devam etti. Daha sonra Muhammed b. Suûd İslâm Üniversitesi’nin Kasîm Şubesi Şerîat (Hukuk) ve Usûlü’d-Dîn fakültelerine öğretim görevlisi olarak atandı. Halen ilgili üniversitede öğretim görevlisi ve Akîde bölüm başkanı olan İbn ‘Useymîn ayrıca Suudi Arabistan büyük âlimler kurulunun da bir üyesidir. Bir ara kendisine Suudi Arabistan Genel Müftüsü Muhammed b. İbrâhim Âl-i’ş-Şeyh (Allah kendisine rahmet etsin) kadılık görevi teklif eti. Hatta bu konuda çok ısrar ederek O’nun Ahsâ şehrine, şer’î mahkemenin reisi olarak tayin kararını bile çıkardı. Ancak İbn ‘Useymîn, kendisinin bu görevden affını diledi. Büyük uğraşılar ve yapılan resmi yazışmalar sonunda kadılık görevinden muafiyeti kabul edildi. Bu olay, O’nun makam ve mevki sevdalısı biri olmadığını aksine bütün hayatını ilim ve ilim ehli öğrencilere adadığını gösteren en güzel örneklerden sadece bir tanesidir. Tek eşle evli ve 5’i erkek 3’ü kız olmak üzere toplam 8 çocuk babası olan İbn ‘Useymîn, İslâmî alandaki çalışmaları ve İslâmî ilimlerin ihyâsı hususunda gösterdiği üstün gayret ve çabaları nedeniyle 1994 yılında Uluslararası Kral Faysal ödülüne layık görülmüştür. İbn ‘Useymîn, 10 Ocak 2001 (hicri 15 Şevval 1421) Çarşamba günü akşam namazının ardından Cidde’de tedavi gördüğü Kral Faysal Hastanesinde vefat etmiştir. Uzun süredir kolon kanseri tedavisi gören İbn ‘Useymîn, ertesi gün yarım milyonu aşkın bir insan topluluğunun katılımıyla Ka’be’de kılınan cenaze namazı sonrası Mekke’de hocası Abdülazîz b. Bâz’ın yanına defnedilmiştir.
Tam adı:
Salih b. Muhammed veya Muhammed bin Salih el-Useymin
Unvan:
Suudi Arabistanlı İslam Alimi, Yazar
Doğum:
Uneyze, Suudi Arabistan, 9 Mart 1929
Ölüm:
Cidde, Suudi Arabistan, 11 Ocak 2001

Okurlar

45 okur beğendi.
322 okur okudu.
39 okur okuyor.
126 okur okuyacak.
6 okur yarım bıraktı.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
İlim: “Lâ İlahe İllallah”ın manasını, reddederek ortadan kaldırdığının ve isbat ederek ortaya koyduğunun ne olduğunu kavrayacak şekilde bilmektir. Böylece dille söylenen, kalp ile de bilinmiş olur. Ki onun, manasını ve içeriğini bilmeden söyleyene faydası yoktur. Çünkü o kimse, kelimenin gösterip işaret ettiği doğrultuda bir inanca sahip değildir. Onun durumu, anlamadığı bir dilde konuşana benzer.
Kimi insanlar Müslüman olduğunu iddia etmekle birlikte, Lâ ilâhe illallah sözünün anlamını bilmemektedirler. Çünkü onlar maksadın Lâ ilâhe illallah’ın anlamını bilmeksizin ve ona i’tikâd etmeksizin, sadece harflerini telaffuz etmekten ibâret olduğunu sanırlar.
Reklam
"İnsanların, (kıyâmet günü) elçilerden sonra Allah’a karşı bir özür beyan etmemeleri için, (sevabımı) müjdeleyici ve (azabımdan da) uyarıcı olsunlar diye elçiler (gönderdik). Allah, (mülkünde) güçlüdür, hikmet sahibidir." Nisâ Sûresi:165
‎Ömer ibn 'Abd al-'Aziz (رحمه الله) dedi ki: ‎Her gün ve her gece, hayatınızın zamanını geri dönülmez şekilde alır. Bunları kendi yararınıza kullanın…
İbn Teymiyye (Ahmed b. Abdulhalim el-Harrani)
İbn Teymiyye (Ahmed b. Abdulhalim el-Harrani)
'nin şu sözünü hatırlatmak istiyorum: "Düşmanlarım bana ne yapabilirler ki? Benim için tutukluluk halvet, sürgün seyahat, öldürülmek de şehadettir." Kulun imanı ne zaman güçlenir, Rabbine içtenlikle güvenip dayanır ve O'nunla ilişkisini geliştirirse görüşlerini kararlılıkla dile getirir, Allah'tan başka hiç kimseden korkmadan cesaretle, azimli ve onurlu bir şekilde davetini yürütür.
Karınca &Polen Yayınları
"من انتظر الفرج أثيب على ذلك الإنتظار لأن إنتظار الفرج حسن ظن بالله و حسن الظن بالله عمل صالح يثاب عليه الإنسان." “Kim sıkıntılardan kurtulmayı beklerse bu beklemeye karşılık kendisine sevap yazılır. Çünkü sıkıntıdan kurtulmayı beklemek. Allah hakkında hüsnü zan beslemektir. Allah hakkında hüsnü zan beslemek de insanın kendisiyle mükafatlandırıldığı salih bir ameldir.”
Muhammed B. Salih El-Useymîn
Muhammed B. Salih El-Useymîn
"نشر العلم من أسباب مغفرة الذنوب." “İlmi yaymak günahların mağfiretinin sebeplerindendir.” -
Muhammed B. Salih El-Useymîn
Muhammed B. Salih El-Useymîn
Reklam

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
184 syf.
·
Puan vermedi
·
20 günde okudu
İbn Useymîn rahmetullah yine her zamanki gibi çok açık bir dil kullanmış. Günümüz Türkçesine en güzel şekilde uyarlanmış bir kitap. Merak uyandıran başlıklarla, ve başlıkların altındaki faydalı bilgilerle kitabı bir solukta bitirmek mümkün. Maalesef günümüzde özellikle genç kesim tevhidi delilleriyle bilmekten aciz, bilenler de genellikle yanlış biliyor ve yanlış uyguluyor ve akıllarda şüphe uyandıracak sözler sarf ediyor. İşte bu şüpheleri ortadan kaldırmak için değerli alim rahimehullahın delillerle kalame aldığı bu değerli eser mutlaka okunmalı...
Şüpheleri Yok Eden Tevhid Gerçeği
Şüpheleri Yok Eden Tevhid GerçeğiMuhammed B. Salih El-Useymîn · Guraba Yayınları · 200920 okunma
·
Puan vermedi
İslam Davetçisinin Vasıfları ve Davetlinin Önündeki Engeller
Bu kitabı yarım bırakmamin sebebi, kitabın başlarında geçen yazarın İbn Kayyım'dan aldığı bir alıntının başında geçen ' Şeyhülislam İbni Teymiyye ' cümlesi. Hatta birkaç yerde daha geçiyor bu cümle. Daha önceki bir incelememde de söylediğim gibi ilmine hiçbir sözüm yok. Ben, ehli sünnete aykırı düşüncelerinden dolayı uzak duruyorum. Size de bunu tavsiye ederim.
İslam Davetçisinin Vasıfları ve Davetinin Önündeki Engeller
İslam Davetçisinin Vasıfları ve Davetinin Önündeki EngellerMuhammed B. Salih El-Useymîn · Karınca & Polen Yayınları · 201557 okunma
112 syf.
·
Puan vermedi
Kur’an ve Sünnette Ahlak
Müellifin okuduğum diğer kitaplarında olduğu gibi bu kitabı da açık ve öz şekilde yazılmış. Kitap Kur’an ve sünnet ışığında çeşitli konularda bir müslümanda olması gereken ahlaki değerleri aktarmış. Günümüz çağında batısından doğusuna ahlaki bir çöküş yaşandığını göz önüne alırsak bu kitap hem kısa olması hemde özlü şekilde yazılmasıyla önemli bir yere geliyor.
Güzel Ahlak
Güzel AhlakMuhammed B. Salih El-Useymîn · Beka Yayınları · 20199 okunma