Beğendim
Puan vermedi·576 syf.··
2023 22. kitabı
Benim için bu kitap ilk kitaptan daha akıcıydı. Sevmediğim karakter sayısı artsa da güzeldi. Öncelikle Daren'in 100 yıl önceki flashbacki güzeldi. Kanatlarının koparılması üzse de en çok neguelinin ölmesi beni üzdü. Çünkü ne kadar önemsediği gösterilmişti. Ayrıca son anka kuşunun da harcanması kötüydü. Belki ölmemiştir, sonuşta anka kuşlarının olayı küllerinden tekrar doğmaları ama ihtimal vermiyorum. Ne yalan söyleyeyim ben başka bir krallığın varisi için (ikizalevim olsun aşkım olsun) binlerce kişinin özgürlüğü ve hayatını feda etmezdim. Arın ve darenle bu konuda keskin bir ayrımımız var. Ama yaptıkları fedakarlık kendi çaplarında iyiydi. Şimdi gelelim sevmediğim kısımlara : NOVA. Çok ciddiyim kızı hiç sevmemedim. Dareni bi seviyo bi sevmiyo, bi arından vazgeçtim diyo bi arın diye ağlamadığı kalıyo. Ve bir insan cahillikte bu kadar kararlı olmamalı. Kızım bi git kitap mitap oku, git lordlara sor ne biliyim lalaya sor. Bi tanrıçalar su kullanmayı öğretmiş herkesi onunla tehdit ediyor. Ben zekayla yapılan tehditleri severim. Ve bu cahilliğine; sürekli arın, daren ve sinadan yardım almasına ve arkasının sürekli birileri tarafından toplandığını bilmesine rağmen gereksiz egolu geldi. Krallıklar arası eşitliği istemesi güzeldi ancak gidip tacı arına verirsen o da toprak halkına çok da eşit davranmaz. Ayzer haklıydı, ayzerin de çok eşit davranacağını da sanmıyorum ama en azından varislere söz hakkı düşerdi. Neden yine lordlar yönetiyor? Tamam Ayzer de kendi yönetsin istiyordu ama bence lordlar da artık çok da iyi bir seçenek değil. Bir paragrafta Nova, sina ve arınla yönetim için toplantılara girerken ayzer ariana ile ilgileniyor bazen de sonayla takılıyormuş. Hadi ayzeri geçtim, arianayı da boşver o istemiyor zaten. Sonay niye katılmıyo? Su varisi olunca toplantılara katılma özelliği mi açılıyor yani nedir? Diğer varisler evlatlık mı? En azından sonayı kataydınız. Ben orada olsam delirirdim. Baya bildiğin ayrımcılık var. Bi de diyolar ki tüm krallıklar söz hakkına sahip. Aynen, sahip... Adalia karakterini sevdim gibi arada kaldım. En azından arına cevap verebiliyor. Diğerleri gibi fanlık yapmıyordu. Kısaca bu kitapta sevdiğim daren, ayzer, şafak, erim ve eris vardı. Bir de ucundan adalia. Aşk kısımlarına hiç girmeyeceğim, genel olarak sevmem. Her kitapta böyle. Ha arada hoşuma giden oluyor ama burada nova karakterinin hâl ve hareketleri sinirimi bozduğu için pek içine giremedim. Ayrıca Antikacı karakteri dikkatimi çekti, hikayesini merak ediyorum. Ve yine çoğunluğun nefret ettiği ama benim hak verdiğim olay: Ayzer haklıydı :) Kçtabı okuyalı epey oluyor o yüzden aklımda kaldığı kadarıyla yorumladım.
Krallar ve SoytarılarıN. G. Kabal · Martı Yayınları · 20227,2bin okunma
·
188 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.