·282 syf.····Okunma: 16 Ocak 2023 19:22 Kitaplar kadar; okundukları zaman zarfı, okuyucunun duygu durumu vs de çok önemli bence. Benim için son zamanların abartılacak kadar beğenilen kitabı değildi mesela. Okurken zevk aldım mı? Evet. Ama son 10-15 gün içerisinde buna benzer farklı bir kitap okuyunca ister istemez kıyas yapıyorsun. Ve bu kitap 10-0 geride kalıyor. Bitirince de ağzında yavan bir tat bırakıyor.
Konuya gelecek olursak, Nora yanlış seçimler yaptığı için hayatının hiç de istediği gibi ilerlemediğini düşünen bir karakter. Çevresinde tutunabileceği, sığınabileceği birileri de olmayınca intihara niyet ediyor. Yaşamla ölüm arasındaki o kısacık anda da aslında zamanında o seçimleri yapsaydı 'hayatı nasıl olurdu'nun cevabını öğreniyor. Hem de onlarca farklı seçimini deneyerek. Ve sonunda aslında olması gerektiği hayatta bulunmasının başkalarını da olumlu anlamda etkilediğini farkediyor. Ve deneyip mutlu olduğu hayatı seçmek yerine, içinde bulunduğu hayatı güzelleştirmeye karar kılıyor. Yani yaşamak istiyor.
Kitabın verdiği ana fikir ise aslında iplerin bizim elimizde olduğu ve asla pes etmememiz gerektiği. Yani asıl mesele kendi hayatımızda vezir mi yoksa rezil mi olmak isteyip istemediğimiz. Seçim bizim! İyi okumalar...