·136 syf.····Okunma: 23 Ocak 2023 02:04 Yazarın okuduğum ilk kitabı. Aslında Rusya'nın sscb dönemini eleştiren, insanın karanlık tarafını en hayvanî şekilde anlatan mini bir Frankenstein romanı diyebiliriz. Şarik sokak köpeğiyken insanların ona karşı olan davranışı çok zalimce...Şarik'in insana dönüşme evresinde bunları hafızaya attığı hatta kinlendiği ilkel ve dürtülerini kontrol edemeyen köpek ve insan arası bir ucubeye dönüşüyor. Bebekken büyütüp yetiştirmek başka, köpeğe komut vermek başka tabii ki... O yüzden bu kin dolu ucubeye laf söz geçiremeyen iki profesör çareyi yine Şarik'i köpeğe çevirmekte buluyor. Benim kafama takılan ise şu oldu yazarın hipofiz bezini işaret etmesi. Rusya o dönemde karanlık laboratuvar deneylerinde neler yapmayı denedi acaba? Nelerde başarılı oldu. İkinci dünya savaşı Almanya ve Rusya korkunç deneylerini hem çocuklar hem hayvanlar üzerinde denedi belki bu yüzyılda değil ama ilerde bunları tüm detayları ile öğreniriz şimdi bildiklerimiz bile çok korkunç...