8/10
·213 syf.··
Beğendi
·
2023 4. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 23 Ocak 2023 22:35
Merhabalar, Kitabı az önce bitirdim (23 Ocak 2023). Yaklaşık bir aylık aradan sonra nihayet yeniden kitaplarımla beraberiiiim! :) Sınavlar bitti, eve döndük. :) Bu kitabı Erzurum'da notere giderken bir kitapçıdan aldım. Hiç alma planım yoktu ama okumayı istediğim kitaplardan biriydi ve Erzurum'daki son günlerimdi. Güvercin Gerdanlığı'nın sınavlar yüzünden hak etmediği kadar beklediği yetmezmiş gibi bir de uçakta onu bavulda unuttuğum için yolda PDF üzerinden Veronika Ölmek İstiyor'a başladım. 2 günlük yatılı misafire rağmen sanırım 4 buçuk 5 günde bitirdim çok şüküürr. Kitaba gelecek olursak sanki ilk bakışta intihar kitabı ya da kasvetli bir kitapmış gibi görünse de hiç alakası yok. Keyif aldığım bir kitaptı. Dili çok akıcı, kelimeler sade. Hatta uzun süre sonra içinde konu dışında da faydalı ama çok yabancı hissetmediğim, anlayabildiğim kelimeler okuduğum bir kitap oldu. Kitapta deliliği bir hastalık, akıl yoksunluğu olarak değil de bir farklılık olarak ele alıyor. Farklı düşünmeyi, farklı görmeyi, bazı şeyleri herkesten biraz daha fazla sorgulamayı delilik olarak adlandırdıklarını ve bunun yanlış olduğunu söylüyor. Kitap güya bir deli hastanesinde geçiyor ama aslında tümü toptan deli değil. Kitaptaki anlamından bahsetmiyorum, bizdeki anlamıyla bile değiller. Sadece farklılar ve bu yazarın düşüncesi, onun kurguladığı bir dünya ve hastane. Bunlara ek olarak, ikidir (Ferrarisini Satan Bilge'de de olmuştu) hayatı yolunda gitmeyen ve değişiklik arayışına giren, ya hayatını değiştiren ya da altından kalkamayan kişilerin avukatlar olması benim de canımı sıkıyor. :( Yine de bir şeylerin şimdiden farkına varmak iyi bir şey olsa gerek diyorum. Sık sık ölümü düşünen, bazen intiharı hayal eden biri olarak bana farklı bir bakış açısı kazandırdı. Veronika'nın ölmek istemesi üzerine kurgulanan kitapta elbette en önemli kısımlardan biri de neden ölmek istediği. Kitaptaki iki nedeni kendim de unutmayayım diye buraya ekliyorum. "Birinci neden: Yaşamındaki her şey hep aynıydı ve bir kez gençliği sona erdi mi hep yokuş aşağı gideceği belliydi: Yaşlılık, dönüşü olmayan izler bırakacak, has­talıklar birbirini kovalayacak, dostlar birer birer yok olacaktı. Yaşamını sürdürmekle hiçbir şey kazanmayacaktı, tam tersine acı çekme olasılığı hep artacaktı. İkinci neden daha felsefîydi: Veronika gazete oku­yan, televizyon seyreden, dünyada olup bitenlerden haberli biriydi. Her şey yanlıştı ve kendisi herhangi bir şeyi düzeltebilecek durumda değildi - bu, tamamıyla aciz olduğu duygusunu büyütüyordu içinde." Böylece sona geldik, herkese tavsiye ediyor, kendime de Ocak ayı bitmeden hızlı bir telafi diliyorum :)
Veronika Ölmek İstiyorPaulo Coelho · Can Yayınları · 2020102,5bin okunma
·
1.303 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Sık sık ölümü düşünmek ve intiharı hayal etmenin altından nasil kalkıyorsunuz. Ya da baş edebiliyor musunuz mu demeliyim
Betül
Gönderi Sahibi
Açıkçası bahsettiğim şey "intihar etmeyi istemek" değildi, sadece "ölümü düşünmek ama öylesine, sadece düşünmek ve intiharı, intihar anını, sebepleri, sonrasını, tepkileri, günahı vs. düşünmek" idi. O yüzden isteme boyutuna gelmedikçe sanırım altından kalkılması gereken bir noktada da değiliz elhamdülillah 🌸 "Ağızların tadını kaçıran ölümü çokça hatırlayın." diyor Peygamberimiz. Tavsiyeye uyuyoruz diyelim 💐