Puan vermedi·96 syf.····Okunma: 20 Ocak 2023 00:00 .....
Bir sabah kalktığınızda başka bir yaratığa dönüştüğünüzü varsayın, n'olurdu? ya da ne olmazdı? Hayatınızda iyi veya kötü ne değişirdi?
Gregor'un hayatında çok şey değişmiş gibi görünse de, aslında var olup herkes ve herşey için koşturmaktan göremediği en yakınındakilerin gerçeğiyle bu dönüşümü sayesinde yüzleşecekti..
Gregor'a baktığımızda tek olmadığını görürüz. Çünkü toplumumuzda "ben olmasam" cı iyi niyet bekçilerinin azımsanmayacak kalabalıkta olduğuna çok defa şahitlik etmişizdir..
Herkese yetişmekten kendine geç kalanlarımız, fedakârlık ederken kâr kısmını övünerek kendi payına saklayan ve her defasında üzerine koyarak karşı tarafa paspas olanlarımız...
Herkese koştururken, sahiplik hissi beslediğimiz ve bizi çok sevdiğine itimad ettiklerimizin bile belki de bir gün böceğe dönüşsek ezip geçmek isteyecek kadar bizi iğreti bulacak ve güvendiğimiz dağlara karın âlasını yağdıracak kişiler olduğunu ancak durduğumuzda farkedeceğiz. Ama biz, inatla herkes için var olmaya çalışıp kendi varlığımızı hiçe sayanlardansak! Zor..
Okan Bayülgen'in bir konuşmasında : "Kimse seni sonsuza kadar sarıp sarmalamaz, yalnızsın yalnızız kabul et bunu. Ne zamana kadar acındırabilirsin ki kendini başkalarına.." dediğine rastlamıştım.. Bu bütün Gregor'lar için de, Gregor olmayanlar için de böyle..
Yalnızız.. Kimse için var edilmedik, biz olmazsak da devam edecek dünya, biz şu yer kürenin üzerinde olsak da olmasak da bir gün paramparça olacak her şey..
Fakat biz her şeyden önce paramparça olup, herkeste bir parça kendimizden bırakmayı seviyoruz..
Gregor'da kendisinin dönüştüğünü anladığı vakit onsuz yaşamın ailesi için ne kadar zor olacağını düşünüp, kendisini böyle görecek olan aile bireylerinin çok üzüleceğini zannetmesi ama, aksine yaşamın onsuz da var olduğu gerçeğiyle yüzleştiği, hayatta Gregor olmanın zorluğunu ve Gregor'ların kullanım tarihleri geçip feda oldukları noktada nasıl da en yakınları tarafından çekilemez ve katlanılamaz bir çile haline geldiğini, her satırında üzülerek okudum..
Hani "çok şey yaptım onlar için, karşılığı bu mu?" diye kızdığımız hayat dönümlerimiz vardır çoğumuzun, bizim de dönüşmeden anlamadığımız..
Hepimizin değişime ve dönüşüme adım atıp fedakâr olmaktan vazgeçtiği anlarda "sen çok değiştin" sözüyle karşılaşması belki de Gregor'a olan dönüşümün bizdeki bir başka tezahürüdür...
Dönüşmek için bir sabah böcek olup gerçekleri görmeyi, sevdiklerimiz tarafından ezilip bir süpürge ve kürekle çöp kutusuna atılmayı mı bekleyeceğiz, yoksa hayatı feda olmadan yaşamayı mı seçeceğiz?
Allahû Te'âla ﷻ "iyilik yapın" buyurur ama, paspas olun, kendinizden vazgeçin diye bir ayete denk gelmedim hiç..
Aynı zamanda Efendimiz ﷺ İyilik yaparken dikkat etmemizi ve kendimizi zorda bırakacak iyilikten kaçınmamızı buyurur.. İyilik yaptıklarımızın şerrinden korumamızı söyler.. Hal böyleyken haddinden fazla iyi niyet bünyeye de ömrüne de zarar insanın.. İyilik yapılan kim olursa olsun,bu böyle..
İyi olalım elbette ama, Gregor olmaya da bir son verelim...
Bakış açınızı değiştirecek çok hoş bir kitap, ben çok sevdim..
Keyifli okumalar...