Kitabı ikinci kez okudum. Aynı etki aynı hüzün.Meryem ve Leyla. İki farklı geçmiş ve kadınların ikinci sınıf olduğu bir ülkede, yaşama hakları bile yok sayılan kadınlardan iki farklı kadın aynı adamın karısı olarak aynı evde zamanla birbirlerine sundukları sevgiyle çocukluk mahrumiyetlerini iyileştirmeye çalışıyorlar. Sonu hüzünle karışık bir tebessüm bıraktı. Kadın haklarının önemini anlayabilmek, savaşın yıkıcılığını görebilmek açısından çok değerli bir kitap olduğunu düşünüyorum. Savaşın yıllar içerisindeki maddi manevi kayıplarını ve kalıntılarını yansıtabilen bir roman. Ayrıca dar perspektifte çocukluk yaşantıları, ebeveyn ilişkileri, yas, romantik ilişki gibi yaşam olaylarını da güçlü betimsel anlatımıyla duygusal etkileriyle işleyen yazar, okuyucuya bu konuları etkileyici bir şekilde sunabiliyordu.