Zor bir okuma oldu. Golding mekan tasvirlerinde yorucu oluyordu benim için. Bu kitapta ayrıca duygu olay mekan hepsi birden çok dağınıktı. Olay akışına hakim olamadım. Duygular derseniz darma duman. Alt metin aramak ayrı bir zulüm. Sanki okuyun ve anlamayın demek için yazılmış kitap.