Puan vermedi·224 syf.··
2023 4. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 01 Şubat 2023 01:05
Kitabın adının aksine çok hızlı okuduğum bir eser oldu.Çünkü konular o kadar güzel,o kadar bize hitap ediyor ki okumadan duramadım. Bitince de derin bir nefes alıp etrafıma şöyle bir baktım. Yetişmeye çalıştıklarım neler?, ne için koşturuyorum sürekli? Hani zaman çok hızlı geçiyor derken ben hiç yavaşlayıp baktım mı ki? Gençler için hızla akan zaman yaşlılara niye hiç akmıyordu?? .. Kemal Sayar, video sohbetlerinden tanıdığım çok naif bir insan. Hatta daha öncesine gidersek "Ruknedddin'in Kalbi İçin Kehanetler" şiirini döne döne dinlemişim ama bir kitabını okumamıştım,belki de okumak için tam zamanıydı benim için. Ondan da sevdim. Değindiği konular,minik anektodları, yazarın ne kadar bilgili olduğu ve kitaplarda okumayı en sevdiğim şeylerden biri de yazarın dünya görüşü ve başka eserlere,yazarlara yaptığı küçük göndermeler,yerinde kullanılan minik alıntılar... Kimi yerde de okurken,acaba bu kitabı tekrar yazsaydı Kemal Bey günümüzde neyi değişik yazardı dedim. Çünkü telefonların hayatımıza girmesinden bahsediyor ama sosyal medyayla bu kadar haşır neşir olan nesil henüz o zaman yok. Tekrar yazsa onlara başka bir şeyler de ekler diye düşündüm. Gerçi güzel çözüm önerileri ailelere ve öğretmenlere de var. Genel olarak katılmadığım bir nokta olmadı,severek okudum. Materyalist toplumda herkesin "kendin ol" dediği yerde geçmişin erdeminin "kendini bil !" sözünde yoğunlaştığını söylüyor. Herkes kendini bilirse zaten ortada sıkıntı kalmaz. Kendini bilen,ruhuna döner, Rabbini bilir o zaman da daha ulvi amaçlar için yaşadığının farkına varır,küçük hesaplar peşinde koşmaz.Unutulan değerlerin farkına var ve onları yaşat. Yani sözün özü YAVAŞLA,BU HAYATTAN BİR DEFA GEÇECEKSİN. Nereye yetişmeye çalışıyorsun?
YavaşlaM. Kemal Sayar · Timaş Yayınları · 201513,2bin okunma
·
41 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.