uyuyacağım ve her şey bitecek...
Madame Bowary...
bilmem size de hiç oldu mu?...Bazen insan bir kitapta kendisinin de aklından geçmiş bir fikre ta derinden hatıra gelen silinmiş bir hayale rast gelir ki bu,en ince hissinizi anlatıyor sanırsınız
Sanki ömrü küçük bir patika, bunlar da onun üzerine kum gibi serpilmiş altın tozuydu.
Gustave Flaubert'in en meşhur romanı olan Madame Bowary 'i okurken Aşk ı Memnu 'yu anımsıyorsunuz. lüks yaşamı ve ihtirasları konu alan Roman ,realist Roman olma özelliği ile biz okurların beğenisine sunuluyor. Romanın dili gayet açık ve sade. Kitap Sonlara doğru daha da etkileyici olmaya başladı.Kitap Emma'nın bitmek bilmez istekleri ve ihtirasları etrafında dönmekte. Romanda tek üzüldüğüm kişi Emma'nın kızı oldu. Hem annesini hem babasını hem de büyük annesini ve B.babasını kaybediyor.Yoksul bir teyze yanına alıyor kadın fakir,hayatını kazansın diye kızı pamuk ipliği fabrikasına gönderiyor .Roman böylece bitiyor.
Bu romanı 5 yılda bitiren Gustave Flaubert , yayımladığı 19 yy'da "ahlak dışı olması "gerekçesiyle hakim karşısına çıkmış, Hakim'in "Madame Bowary Kim" sorusuna "Madame Bowary benim " diyerek ilginç bir şekilde karşılık vermeside sadece Gustave Flaubert 'in hayatından izler taşıdığını değil aynı zamanda dönemin ahlak anlayışını da yazar bize hakim 'e verdiği cevapta da ifade etmiş oluyor
Romanda; Emma Bowary karakterini kimi okur haklı,davranışlarında doğru bulurken kimileri ise haksız,davranışlarını da yanlış olduğunu savunuyor...
Madame Bovary
19 yy 'da yayımlanan romanlara nazaran ilginç bir roman olduğunu söyleyebilirim.
herkese tavsiye ederim...
#türkiyeişbankasıkültüryayınları #realism #19yy #gustaveflaubertquote #okudumbitti #fransızedebiyatı
#realizm #madame bovary #okudumbitti