Kitabı beğendiğimi söylesem hiç de yalan olmaz. Cengiz Aytmatov klasiği demek istiyorum insanın içine işleyen derin ve hüzünlü bir kitaptı. Hayatın bize sunduğu zorluklara,kötülere ek olarak yanında sunduğu güzellikleri de var. Ama insanoğlu güzellikleri mahvetmekten çekinmiyor. Kitap zorluklar ile dolu bir hayatta nasıl yaşama isteği buluruz, kendi güzelliklerimizi yaratmanız gerektiğini yaratırken hayellerimizi hiç bir zaman bırakmamamız gerketiğini, uğruna inandığımız değerleri onun bunun için değil kendimiz için koyduğumuzun kanıtı olduğunu tekrar hissetmiş oldum.