Ana karakterimiz otuzlu yaşlarına kadar ikiz kız kardeşi Tabitha ile arası bozuk olan özel dedektifimiz Ivy Gamble ' ın bodrum katındaki bürosunda başlıyor hikayemiz.Normal de kendisi aldatılma ve daha çok para aklama gibi davalar çözen dedektifimizin kapısına hatta daha doğrusu 'zorla güçlendirilmiş çelik kapısından zorla girmiş ' bir dava işleri Ivy için karıştırdı. Hem de küs olduğu ikizi Tabitha'nın profesör olduğu Osthrone Akademisinde cinayet şüphesi olan bir dava. Kitabında ismindeki gibi yalan bu kitapta büyük rol oynuyor. Yalanın herr türlüsü. Ivy'nin söylediği yalanlar seçtiği yollar, oynadığı oyunlar gerçekten çok keyifli ve heyecan vericiydi. Belki de sıkı bir polisiye okuruna tatmin edici gelmeyebilir ama ben bu türden özellikle de içinde büyü olan polisiye bir kitap okumadığım için bana çok zevkli geldi. Sadece Ivy'nin değil akademideki herkesin ve şüphelilerin söylediği yalanlar ve entrikalar da ayrı lezzetliydi. Kitabın arka kapağında The Nerd Daily'nin de söylediği gibi " Biraz Veronica Mars biraz Harry Potter" .Bazı okurların aksine benzerlikler beni bunaltmadı, hoş bir şekilde süslenmişti.Kitabın ana konusu olan bu davanın dışında yazarın verdiği o birikmiş duygular da arka plan da kalmamıştı. Ivy ' nin geçmişten gelen ve hayatı boyunca ensesine binen duygular olsun , Tabitha'nın küçüklüğünden gelen ve kafasında dönüp duran hisler... Alexandria ve Dylan ise ... ahh ahh hissettikleri gerçekten bana dokundu.Gerçekten de bir şeyleri aşılmamış ve birikmiş şeyler hayatları boyunca insanların başında birer cellat gibi esir alması dokunaklıydı. Benim için gerçekten zevkliydi. Ayrıca ben kitabın son 10 sayfasına kadar kim olduğunu ve ne olduğunu tahmin edemedim. Aslında ediyordum ama 2 sayfa geçince yok bu değil diyordum. Herkes bir şeyler saklıyor ve şahit olan duvarlar ve kitapların bu sırları dökmek için duyduğu yoğun ihtiras güzel işlenmişti.
Okudum ve tavsiye de ediyorum. Özellikle son kısımları gerçekten etkileyiciydi. Ayrıca geçmek istemiyorum ki hakkındaki duyduğum kötü yorumlar yüzünden çekindiğim bir kitaptı ama bir gün sadece okuyacak kitap bakarken ilk bölümünü okuyupta başlamaya karar verdiğim bir kitap oldu.
Okuyacaklara şimdiden keyifli okumalar
Sarah GaileyYalancılar İçin Sihir