Puan vermedi·520 syf.··
2022 42. kitabı
·
40 günde okudu
·
Okunma: 27 Ağustos 2022 23:49
||Onun Şeytanları Selamm! Ben geldim Onun Şeytanları yorumumla. Konusunu hepiniz biliyorsunuz ama ben her zaman ki gibi kısa bir anlatacağım. Romanlarda, dizilerde yada filmlerde hep ikinci kız rolünde bulunan asla mutlu olamayan ama hikayenin sonunda o sarışın kız hariç herkesin mutlu olduğu kızın hikayesini hiç merak ettiniz mi? Alena Doran, o kızlardan biri ve biz o kızın hikayesini okuyoruz. Milas ise bir hikayenin başrolü ama hangi hikayenin? O ikinci kız rolünü üstlenen sarışın kızın hikayesinin mi yoksa masum ve klişe başrol kızımızın mı? Evet, konuyu az çok size anlatabildiğimi düşünüyorum ve yorumuma geçiyorum. Kitabı @ önerisi ile aldım ve alırken hiçbir beklentim yoktu sadece klişe olması ile ilgili bir ön yargım vardı. Nerden geliyor bu ön yargı? İnanın bende bilmiyorum ama kitap hakkında aklımda şekillenen gerçek buydu. Okumaya başladıktan sonra kitabın düşüncemin aksine klişeleri yıkan diyebilir miyiz bilmiyorum ama klişelerin içinde farklı bir bakış açısı yarattığını fark ettim ve bu da klişe kavramını bu kitap için çürütüyor. Kitabın ana olaylarına falan bakacak olursanız evet, klişe diyebiliriz ama bu kitapta odaklanmamız gerekenin Alena'nın psikolojisi olduğunu düşünüyorum ki Besa bunu harika bir şekilde aktarmış. Ben bir yere kadar sadece Alena'nın psikolojisine odaklansam da sıkıldığım olay ve kişiler oldu... O sahnelerde devam etmemi sağlayan tek şey Besa'nın kalemi ve akıcılığıydı. Örneğin Duygu olayı her ne kadar bize başrol masum kız olayını Alena'nın bakış açısından anlatmak için olsada beni bir yerden sonra fazlasıyla sıkmaya başladı ve "ne zaman kitaptan çıkacak bu karakter?" diyerek okuduğum yerler oldu. Ayrıca herkesin bayıldığı Milas karakteri... Ben hiçbir şekilde Milas'a ısınamadım. Alena'yı ve psikolojisini okumayı her ne kadar sevdiysem Milas sahneleri beni o kadar bayıyordu. Ağır aşk sahneleri okumayı sevmememden de kaynaklı bir şey olabilir, bilemiyorum. Karakterlerden bahsettim biraz da olaylardan bahsedeceğim. Okurken kitap benim için 3 kısma ayrıldı; Kitaba alışma kısmı, kendime zorla okuttuğum olayların durağınlaştığı kısım ve son olarak kitabın seyrinin tamamıyla değiştiği kısım. İlk kısımda Alena'ya alışmaya çalışıyoruz, alışması ve sevmesi kolay bir karakter olmadığını tahmin ediyorsunuz ama alısmanız çok uzun sürmüyor hemen iç dünyasına giriyorsunuz. Daha sonra kitap Duygu ve Alena olayına yoğunlaşıyor birde Alena'nın insan ilişkilerine tabi... Bu kısım ilk baslarda hoşuma gitse de daha sonra sıkmaya başladı. 50 sayfa falan uzatılmış gibi geldi. Son olarak kitabın seyrinin değiştiği kısım var. Burada ise kitap sizi hem olaylar konusunda hemde Alena ve Milas konusunda meraklandırıyor, en hızlı okuduğum kısım orası diyebilirim. Normalde serinin tamamını almayı düşünmüyordum ama kitabın sonu ucu açık bitiyor, bu nedenle devam edeceğim sizde kendinizi buna hazırlasanız iyi olur. Umarım güzel bir yorum olmuştur, alıntılara geçiyorum. Alıntılar: "Bu hikayede kaybeden tek kişi, kitabın başında ona zorbalık yapılan sarışın kız olur;" "Bırak Milas. Bu sefer de bırak; çünkü beni en çok sen yalnız bıraktın." "Alena. Alena... İnandın mı şimdi kendi uydurduğun yalana?" "İnsanlarla olan tek bağım, her zaman domino taşlarına binmişti.Biriyle aram bozulduğunda diğerleri de devriliyordu birer birer."
Onun ŞeytanlarıBeyza Aksoy · Epsilon Yayınevi · 20204,293 okunma
·
61 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.