Deliliğin bir yalnızlık getirdiğini ve bu yalnızlık ile özgür olduğunu hissettim. Bir an kendimi özgür hissettim. Her bölümde yine hayattan durumlar aklıma geldi ve "Evet, kesinlikle" dediğim çok oldu.
Her insanın düşünceleri kendine, kendi penceresinden bakarak o olayları yorumluyor sonrasında kendisi o duruma geldiğinde anlıyor yanlış pencereden baktığını.
Nasrettin Hoca bir gün eşekten düşmüş. Hoca, "Benim halimden doktor anlamaz, anlasa anlasa eşekten düşen anlar. Siz bana eşekten düşen birisini getirin, eşekten düşenin halinden eşekten düşen anlar” sözü kitabın her sayfasında aklımdaydı.